✍️ حمید محمدی
تحلیلگر بازار سهام

🔹با اتمام معاملات امروز ، تنها ٣ روز کاری تا پایان نیمه نخست سال ١۴٠٢ برای بازار سهام باقی مانده است.

🔹شهریور ماه خوبی برای بازار سهام بود و این بازار در شهریورماه اندکی از زیان های ماه های اخیر سهامداران را جبران کرده و شاخص کل بورس با رشد بیش از ده درصدی موفق به صعود به ارتفاع ٢ میلیون و ١٣۵ هزار و ٧٩٢ واحدی شده است.

🔹در همین راستا امروز فضای کلی معاملات مثبت بود. مجموعا ۴۶٩ نماد مثبت و ٣٢١ نماد منفی در معاملات امروز وجود داشتند.

🔹امروز علاوه بر برتری خریداران در بازار، ورود نقدینگی حقیقی ها و رشد حدود ٣٢ درصدی ارزش معاملات نسبت به روز چهارشنبه را شاهد بودیم. ارزش معاملات امروز یکشنبه به ۴ هزار و ٨١١ میلیارد تومان رسید.

🔹یکی از تغییرات در عوامل بنیادی مربوط به قیمت نفت می شود. رسیدن قیمت نفت به بیش از ٩٠ دلار باعث شد تا پالایشی ها یکبار دیگر در کانون توجهات قرار بگیرند. امروز نمادهای کوچک تر بیش از بزرگترها به رنگ سبز درآمده بودند، رشد بیشتر شاخص کل هم وزن به نسبت شاخص کل بورس، این موضوع را تایید می کند.

🔹در پایان نگاهی به بهترین و بدترین عملکرد ها در بازار سهام نگاهی داشته باشیم. از ابتدای شهریور ماه تا پایان معاملات امروز ٢۶ شهریورماه، ۶ نماد موفق به کسب بازدهی بیش از ۵٠ درصد شده اند. سدبیر ٧٣ درصد، شسینا ٧٠ درصد، ثعمرا ۵۴ درصد، ثشاهد ۵٠ درصد و وتوس ۵٠ درصد بازدهی را عاید سهامداران خود کرده اند. در مقابل ۶ نماد سخزر ١٨ درصد ، تکادو ١٨ درصد، وسنا ١٩ درصد، حشکوه ١٩ درصد، وجامی ٢١ درصد و چافست ٢٣ درصد زیان را به سهامداران خود تحمیل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید