🔹در حالیکه گفته می‌شود رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان فرصت تخلیه غزه را داده اما پزشکان می‌گویند بیمارستان‌ها مملو از مجروح است و عملا امکان تخلیه غزه وجود ندارد. «وبسایت تایم» در گزارشی به وضعیت بیمارستان‌های غزه پرداخته است.

🔹در بیمارستان ناصر واقع در خان‌یونس، اتاق‌های مراقبت ویژه پر از بیماران مجروح است که بیشتر آنها کودکان زیر ۳ سال هستند. صدها نفر با جراحات شدید ناشی از انفجار به بیمارستان آمدند، ۳۵ بیمار در بخش آی‌سی‌یو به ونتیلاتور نیاز دارند و ۶۰ بیمار دیالیز می‌شوند. پزشکان می‌گویند اگر سوخت تمام شود، کل سیستم بهداشتی تعطیل شده و همه بیماران در صورت قطع برق در خطر مرگ قطعی هستند.

🔹دکتر حسام ابوصفیه، رئیس بخش اطفال بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه هم به تایم می‌گوید: هفت نوزاد در بخش ICU هستند که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند، چطور می‌گویند تخلیه کنیم؟ ما نمی‌توانیم، این به معنای مرگ کودکان و سایر بیماران تحت مراقبت ماست.

🔹بیمارستان شفا بزرگترین بیمارستان غزه هم اعلام کرده که سردخانه این بیمارستان سرریز شده و در اقدامی اضطراری به اجبار ۱۰۰ جسد را یک گور دسته جمعی دفن خواهد کرد و بستگانشان قادر به دفن عزیزان خود نیستند

دیدگاهتان را بنویسید