فتح‌الله‌زاده بارها مدعی شده بود که قبل از پذیرش این سمت، هیات‌مدیره به او گفته بود که در حساب باشگاه ده‌ها میلیارد پول موجود است و مشکلی بابت مخارج نیست اما بعداز آمدن، متوجه مخارج سنگین و بدهی برجا مانده از دوران آجورلو شد.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال از سمت خود کناره‌گیری کرد.
باشگاه استقلال تا پایان شب گذشته (یازدهم فروردین ماه) نتوانست بدهی نجومی‌اش به آندره‌آ استراماچونی را پرداخت کند تا طبق قوانین حرفه‌ای لیگ قهرمانان آسیا از مسابقات فصل آتی حذف شود. استقلال به جز بدهی به استراماچونی، به سه بازیکن و مربی خارجی سابق خود نیز مجموعا صدها هزار دلار بدهی دارد.

استقلال فصل گذشته نیز به دلیل عدم تکمیل مدارک و نداشتن مجوز حرفه‌ای، از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده بود. بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات، نخستین محرومیت قطعی آبی‌هاست. گفته می‌شود احتمال کسر امتیاز نیز در صورت تداوم این بدعهدی و بی‌توجهی باشگاه به احکام بین‌المللی وجود دارد.

فتح‌الله‌زاده از مدیرعاملی استقلال استعفا داد+ نامه

فتح‌الله‌زاده بارها مدعی شده بود که قبل از پذیرش این سمت، هیات‌مدیره به او گفته بود که در حساب باشگاه ده‌ها میلیارد پول موجود است و مشکلی بابت مخارج نیست اما بعداز آمدن، متوجه مخارج سنگین و بدهی برجا مانده از دوران آجورلو شد.

پرونده عملکرد آجورلو و مدیرانش اکنون به دادگاه ارسال شده است و البته این سردار نیروهای مسلح نیز از مقامات سازمان خصوصی‌سازی شکایت کرده است.

عجیب اینجاست که هیچ نهادی به نقش مدیرعامل وقت استقلال یعنی امیرحسین فتحی در امضای قرارداد با استراماچونی و پرداخت نکردن پول او ورود نمی‌کند! فتحی بعداز آن افتضاح ، حکم مدیرعاملی مجموعه‌های ورزشی معروف تهران را از وزیر وقت ورزش دریافت کرد و گویا تشویق شد!

روز گذشته مصطفی زارعی مدیر مجوز باشگاهی عنوان کرده بود، مطابق برنامه زمان‌بندی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز باشگاهی می‌بایست کلیه بدهی‌های مالی را که تا تاریخ 11 دی ماه قطعی شده است را تا پایان امروز تعیین تکلیف و مدارک و مستندات آن را در سامانه مجوز باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنند که باشگاه استقلال نتوانست به تعهدات خود در قبال سرمربی ایتالیایی حداقل تا پایان روز گذشته عمل کند و عملاً شانسی برای حضور در فصل پیش روی پیکارهای آسیایی ندارد.

علی فتح‌الله‌زاده که طی یک ماه اخیر تلاش فراوانی برای تامین یک و نیم میلیون یورو بدهی و غرامت قرارداد استراماچونی کرد، روز گذشته نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت و خواستار فرصت بیشتری شد. بدهی عجیب و سنگینی که توسط چهار مدیرعامل قبل استقلال و بدلیل عدم پرداخت بموقع دستمزد مرد ایتالیایی، ایحاد شد و توسط هیچ یک از مدیران بعدی تسویه نشد و به عنوان میراث باشگاه به فتح‌الله‌زاده رسید.

دیدگاهتان را بنویسید