سال‌هاست در کسب‌وکارهای اینترنتی‌سرمایه‌گذاری خارجی نداشته‌ایم
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی معتقد است اگر برخی از کسب‌وکارها آنلاین مثل اسنپ و تپ‌سی به‌دست دولت اداره شود «حتی بحث امنیت آنها را هم نمی‌توانند حل‌وفصل کنند.»

رضا الفت‌نسب، عضو هیات مدیریه اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی درباره تاثیر اقتصادی و اجتماعی پلمب کسب و کارها به دلیل حجاب توضیحاتی ارائه کرد.

مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی رضا الفت‌نسب را می‌خوانید:

فشارهایی که می‌بینیم صرفا برای امروز و دیروز نیست، اگر حواس‌مان باشد در سال‌های گذشته نیز این اتفاق رخ می‌داد و جای تعجب دارد که چرا آنقدر روی کسب‌وکارهای آنلاین از سوی دولت حساسیت وجود دارد! و واقعا چرا این برخوردها صورت می‌گیرد.

نوع برخورد باید منصفانه باشد. امروز جلوی کسب‌وکارهایی گرفته شده است که تعداد زیادی پرسنل دارند و در سطح کشور خدمات ارائه می‌کنند و دچار مشکل شده‌اند.

من هم معتقدم قانون باید رعایت شود، اما در کنارش موضوع تعامل هم باید درنظر گرفته شود. توقع می‌رود حاکمیت با تعامل بهتری با کسب‌وکارها برخورد کند و اینگونه نباشد که کسب وکارها را دچار مشکل کنیم.

این کسب‌وکارها جوانان همین کشور هستند و با زحمات فراوان و با محدودیت‌های بسیار زیادی که همه ما از آن خبر داریم، روی کار آمده‌اند.

این صنف ضربات عجیب و غریبی خورده و در این بین علاوه بر تحریم‌های خارجی، تحریم‌ها و فشارهای داخلی را هم داشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید