🔹 وزارت صمت در بیانیه ای نوشت: شرکت بهمن خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی که در بازار چین به ترتیب تحت برند Jetour X70 و Dongfeng ix5 با قیمتی حداقل بین ۱۰ تا ۱۳ هزار دلار و ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار به فروش می‌رسیدند را حتی با دلار ۵۰ هزار تومانی درحالی که دلار نیمایی دریافت کرده است، حدود ۳ برابر به مصرف کنندگان ایرانی فروخته کرده است!

🔹 این شرکت پیش از این هم بابت پرونده تخلف گران‌فروشی که مربوط به سال گذشته بود، نزدیک به ۱۳۸۰۰ میلیارد تومان توسط تعزیرات جریمه شده است.

🔹 این درحالی است که این شرکت با واردات قطعات منفصله از کشور چین، خودروهای مورد نظر خود را با همان قیمت کشور مبداء صرفاً در داخل ایران مونتاژ و حتی با لحاظ هزینه‌های حمل، حقوق گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه پلاک و بیمه، از طریق بورس کالا، با قیمت‌های نجومی روانه بازار می‌کند!

🔹 در عرضه محصولات گروه بهمن در بورس کالا در تاریخ ۲۳ آذر، دیگنیتی پرستیژ با قیمتی حدود ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان معامله شد، که با درنظر گرفتن سایر هزینه‌ها، اعم از مالیات، بیمه، شماره‌ گذاری و … ، قیمت خرید این محصول در بورس کالا به عددی بیش از دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد؛ قیمتی بیش از دو برابر قیمت مصوب کارخانه.

دیدگاهتان را بنویسید