🔹این تصویری از متن طوماری با بیش از سه هزار امضاء از سوی بازنشستگان و مشارکین صندوق بازنشستگی شرکت صنایع مس ایران است برای لغو مصوبه تغییر اساسنامه این صندوق و پیوستنش به مجموعه وزارت رفاه.

🔹ماه هاست که بازنشستگان صنایع مس ایران به تلاش دولت برای تملک بر این صندوق خصوصی که دارایی هایش متعلق به این هزاران نفر است اعتراض دارند و این بار در شرایطی که سجاد پادام معاون وزیر رفاه در سخنانی جنجالی تاکید کرده سونامی ورشکستگی بازنشستگی کشور را به سمتی می برد که حتی فروش جزایر قشم و کیش هم برای پرداخت حقوق بازنشستگان کافی نیست، این اعضاء پیگیر حقی هستند که سال ها برای روزگار بازنشستگی پس انداز کرده اند. آنها با اشاره به مفاد قانون ادغام صندوق های بازنشستگی، تاکید دارند اساسنامه شرکت صنایع مس نشان می دهد این شرکت نه دولتی است و نه عمومی که وزارت رفاه بتواند بر آن تملک کند. به گفته محمد مهدی زاهدی بر اساس مر قانون، دولت نمی تواند ادعای مالکیت بر صندوق های خصوصی را داشته باشد. بر همین اساس هم بازنشستگان شرکت مس توانسته اند حکم دیوان عدالت برای ممانعت از اجرای واگذاری را بگیرند.

🔹با این وجود هنوز وزارت رفاه در تلاش است با تغییر اساسنامه این شرکت، پروسه پیوستن این صندوق سودده به مجموعه وزارتخانه رفاه را نهایی کند. مثل اقدامی که درباره صندوق وزارت نفت انجام گرفت.

🔹با این وجود بازنشستگان صنایع مس با تلاش های صنفی و اعتراض قانونی به این تصمیم ، مانع از واگذاری شده و حالا خواهان لغو مصوبه بر اساس بندهای قانونی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید