🔹تیم ملی ایران امروز میزبان آنگولاست؛ یک حریف ضعیف که در شرایط فعلی حکم لنگه‌کفش در بیابان را دارد.

🔹تیم ملی ایران بعد از برتری مقابل بلغارستان، امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی آنگولا می‌رود. امیر قلعه‌نویی برای آماده‌سازی تیم ملی در راه جام‌ملت‌های آسیا تاکنون ۶بازی تدارکاتی انجام داده که ۵برد و یک مساوی حاصل این ۶بازی بوده است. امشب آنگولا نقش هفتمین حریف تدارکاتی تیم ملی را در حالی ایفا می‌کند که پیش از این ۳بار با تیم ایران بازی کرده و یکی از این ۳بازی در جام‌جهانی۲۰۰۶ بوده است.

🔹اولین رویارویی ایران و آنگولا در جام‌جهانی۲۰۰۶ بود که با نتیجه تساوی ۱-۱ به پایان رسید. در آن مسابقه تاریخی ابراهیم میرزاپور، سهراب بختیاری‌زاده، رحمان رضایی، حسین کعبی، محمد نصرتی، آندو تیموریان، مهدی مهدوی‌کیا، فریدون زندی، مهرزاد معدنچی، وحید هاشمیان و علی دایی با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ مقابل آنگولا صف‌آرایی کردند. ایران در آن مسابقه ابتدا از حریف آفریقایی‌اش عقب افتاد و در ادامه با گل سهراب بختیاری‌زاده بازی را به تساوی کشاند. ۴سال بعد ایران و آنگولا دیدار دوستانه‌ای را به میزبانی قطر برگزار کردند که ایران با تک‌گل دیرهنگام جواد نکونام به برتری رسید.

🔹 آخرین مصاف ۲تیم نیز در تاریخ ۹خرداد۱۳۹۳ و پیش از آغاز جام‌جهانی۲۰۱۴ در اتریش برگزار شد که باز هم دو تیم ۱-۱ مساوی شدند و تک‌گل ایران را کریم انصاری‌فر به ثمر رساند. بنابراین یک برد و ۲ مساوی حاصل ۳تقابل ایران با آنگولا بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید