مرتضی زبردست

فوتبال یکی از رشته های پُرطرفدار جهان ، در کشور ما هم علاقه مندان بسیاری داشته و بازتاب اخبار متن و حاشیه آن، سایه بر رویدادهای دیگر رشته ها انداخته است.
ورزش قهرمانی و مشخصا رقابت های فوتبال باشگاهی گرچه ورزش عمومی و همگانی را تحت الشعاع قرار داده ولی هنوز هم هستند مردان بزرگی که به هر شکل ممکن حضور فوتبالی ها را در نقاط مختلف کشور خصوصآ تهران بزرگ سرو سامان می دهند.
یکی از این شیفتگان ورزش که سوای موفقیت های اجتماعی و تحصیلی در رشته های والیبال، فوتبال و بسکتبال نیز صاحب عناوین قهرمانی بوده دکتر فرداد دلیری است.
این فوتبالیست قدیمی که ورزش قهرمانی را از آموزشگاههای تهران شروع کرده در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هم برغم فشردگی کارهای مدیریتی در مسابقه های شرکت های تحت پوشش تهران و رقابت های سراسری کشور نیز حضوری مستمر داشت.
این پیشکسوت ورزش می گوید: خانواده صنعت نقش مهمی در ورزش کشور داشته و دارد البته سازمان گسترش در دهه شصت که مرحوم رحیمی ها مدیریت ورزش سازمان گسترش و وزارت صنایع سنگین را به عهده داشت با جذب قهرمانانی چون محمدرضا طالقانی و محمد باقر پسران به ورزش خانواده صنعت کمک شایانی کرد، امروز اکثر کشورهای پیش رفته جهان نگاه ویژه ای به ورزش داشته استعداد دختران و پسران شان را از سن پنج، شش سالگی شناسایی و تا سن بالای هشتاد سالگی تشویق به ورزش می کنند و به همین دلیل شاداب و با روحیه زندگی می کنند، بد نیست اشاره کنم بنده هم تعدادی از هم دوره های دانشگاهی را دعوت کردم روزهای تعطیل جمعه در زمین چمن مصنوعی شهرک غرب، بوستان فدک، فوتبال بدون توجه به سن و سال را راه اندازی کنیم، شاید نمای بیرونی بازی ما اسلوموشن دوره جوانی باشد اما همین نمایش آهسته و همت جوان های قدیم هم وصف العیش است.

دیدگاهتان را بنویسید