ابراهیم فیاض، جامعه شناس:

🔹هاشمی رفسنجانی و دولت غرب گرایش حجاب را کم کردند و خانواده از بین رفت، طلاق زیاد شد، آرامش اجتماعی در خانواده از بین رفت … غرب گرایان و این چپ‌هایی که بعداً غرب گرا شدند، مانند میرحسین موسوی و ادامه‌های آن‌ها آمدند مذهب را ایدئولوژیک کردند که البته خودشان زود بریدند و مثل خاتمی‌ها و این‌ها تبدیل به مذهبی اصلاح‌طلبی و سکولار شدند و خودشان عملاً دیگر دین را کنار گذاشته‌اند.

🔹فکر کنید مردی با مایو شنا در خیابان بیاید، چون کل بدن زنان به دلیل زیبایی محرک است، در نتیجه وقتی زن کل بدنش را می‌پوشاند، آرامش پیدا می‌کند ولی برای مرد فقط پایین تنه آن گفته‌اند موجب تحریک است و باید پوشیده شود؛ یعنی الان از نظر شرعی مردها می‌توانند با یک مایو شنا به خیابان بیاید، ولی نمی‌آیند، چون پیش خودشان به دنبال نوعی آرامش هستند که با لباس باشند یا حتی می‌توانند با زیرشلواری یا شلوارک به خیابان بیایند، ولی نمی‌آیند.

🔹آرامش در حجاب است. بدن در حجاب آرامش دارد. آرامش روح و روان در حجاب است. اولین‌قدم در مسئله حجاب زیباشناسی است. برهنگی زشت است همانطور که برای حیوانات اینگونه است. آیا حیوانات مثلاً شلوار دارند، خیر ندارند البته خداوند به شکل طبیعی یک پوششی برای آن‌ها گذاشته و مثلاً قسمت فرج حیوان زیر دم آن‌ها قرار می‌گیرد و پشت آن‌ها را دم پوشانده‌است.

🔹نکته مهم‌تر در قرآن و تورات نیز گفته شده‌است، حتی در تورات گفته‌شده آدم وقتی هبوط کرد تا آدم و حوا دیدند برهنه هستند، در ابتدا دست خود را جلوی آلت تناسلی خود گرفتند و بعد با برگ انجیر آن را پوشاندند و از همین‌جا حجاب شروع شد. دلیل اینکه اینگونه باید پوشانده شود، این است که زشت است و زیبایی ندارد، در زن و مرد هم این مسئله یکسان است. خداوند اینگونه تعیین کرده که حجاب یک امر طبیعی باشد. پس اولین‌قدم در مسئله حجاب مسئله زیباشناسی و فهمیدن این است که برهنگی مطلق زشت است و حتی در حیوانات نیز با دم حجاب طبیعی ایجاد شده‌است. با این ساختار که عرض شد، مبانی طبیعی حجاب را هم پیدا می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید