🔹 «غریب» با بازی خوب بابک حمیدیان توانسته با به تصویر کشیدن برش‌هایی از زندگی انقلابی و مجاهدت‌های شهید بروجردی در دفاع‌مقدس، یک ابرقهرمان متفاوت در خیل قهرمانان متولد شده پس از انقلاب اسلامی ایران را به نمایش بگذارد؛ قهرمانی که روایت محبت و مردم‌داری‌اش از ذکر دلاوری‌ها و رشادت‌هایش پیشی گرفته است.

🔹بروجردی از ابتدای آشوب کردستان و غائله دموکرات و کومله وارد کردستان شد. آنچه نحوه فرماندهی بروجردی را متمایز کرد، باور قلبی او به مردم کرد بود. او مبارزه با جدایی‌طلبان را بر عهده خود مردم کرد گذاشت.

🔹«غریب» در برخی سکانس‌های خود این موضوع را به تصویر کشیده است. ضمن اینکه نگاه پر لطافت شهید بروجردی به مردمان مناطق بحران‌زده غرب و نیز انعطاف‌ او در ایجاد زبان مفاهمه برای جلب اعتماد آنها نیز از جمله ویژگی‌های شهید بروجردی است که در «غریب» به نمایش در آمده است.

🔹بخش‌هایی از این فیلم که درباره نگاه بروجردی به مقوله امر به معروف است، در روزهای اخیر که بار دیگر شیوه‌های انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح شده، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

🔹از سوی دیگر این روزها که به لطف رسانه‌های آمریکایی، تروریست‌های کومله دوباره مطرح شده‌اند، تماشای فیلم سینمایی غریب می‌تواند نمایی از واقعیت این تروریست‌ها را به تصویر بکشد./

دیدگاهتان را بنویسید