قالیباف: نشست مشترک رییس مجلس‌ ویتنام و تجّار این کشور با اتاق بازرگانی از یک سال پیش برنامه‌ریزی شده بود

رئیس مجلس در دانشگاه علامه‌ در خصوص شفاف سازی مجلس درباره ماجرای سلاح‌ورزی:

🔹او را تا کنون ندیده‌ام، اسم و عکس او را همزمان با مباحث مطرح شده در رسانه‌ها مشاهده کرده‌ام. بخش حقوقی اتاق بازرگانی معتقد است نهادهای نظارتی کار خود را به درستی انجام نداده و در این زمینه اشتباهی رخ داده است. بر اساس قانون، نهادهای نظارتی برای عزل و نصب‌ها در دستگاه‌های دولتی یک ماه فرصت اعلام نظر دارند اما برای اتاق بازرگانی که بخش خصوصی است تنها ۱۰ روز فرصت اعلام نظر است اما دستگاه‌های نظارتی طی ۲۰ روز اعلام نظر کردند که اتاق بازرگانی نیز به علت عدم دریافت پاسخ، انتخابات خود را برگزار کرد.

🔹بعد از فراز و نشیب‌های سیاسی پیش آمده، استعلام منفی اعلام شده از جهت قانونی موثر نبوده و طبق قانون هیأت نظارت شامل سه وزیر، رییس سازمان استاندارد و رئیس اتاق و نیز هیأت رئیسه اتاق بازرگانی می‌توانند انتخابات را باطل اعلام کنند، اما آنها این کار را نکردند.

🔹نشست مشترک رییس مجلس‌ ویتنام و تجّار این کشور با اتاق بازرگانی از یک سال پیش برنامه‌ریزی شده بود که این نشست همزمان با موضوعات پیش آمده درباره اتاق بازرگانی شد. در نهایت این نشست نیز برگزار شد و نتیجه این شد که برخی گفتند قالیباف از سلاح‌ورزی حمایت کرده و دو رئیس کمیسیون را به اتاق فرستاده تا به یک فرد غیرقانونی رسمیت بدهد، درحالی که آن یک نشست دوجانبه اقتصادی میان ایران و ویتنام بود همه این حرف‌ها که مطرح شده است کذب و اتهام‌زنی است.

دیدگاهتان را بنویسید