روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

🔹 در حال حاضر سهم سفر با مترو در تهران از کل جابه‌جایی‌‏‌های روزانه در این ابرشهر، «زیر ۲ میلیون مسافر» از دست‌‏‌کم ۲۰ میلیون سفر درون‌‏‌شهری است.

🔹 این یعنی، سهم زیر ۱۰‌درصد بهترین نوع حمل‌‏‌ونقل شهری از رفت‌‏‌وآمدهای روزانه در تهران، آن هم در شرایطی که متروی کلان‌شهرهای مدرن، دست‌‏‌کم ۵۰ تا ۷۰ درصد از سفرها را پوشش می‌‏‌دهد.

🔹 نفوذ مترو به سبک تردد شهروندان تهرانی در قد و قواره پایتخت نیست.

🔹بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد، کمبود قطارهای مترو و همچنین ناقصی خطوط ۷گانه فعلی از بابت ایستگاه‌های کافی در محله‌ها از جمله دلایل استقبال سرد از مترو است.

🔹 این شبکه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط و قطار بودجه می‌خواهد.

🔹 این در حالی است که سال آیند در لایحه بودجه شهرداری فقط ۱۶ همت منابع برای این منظور در نظر گرفته شده است.

🔹مدیرعامل مترو » اعلام کرد ۴ خط جدید قرار است با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی احداث شود.

دیدگاهتان را بنویسید