پزشک مربوطه صرفاً ۱۵ درصد مقصر شناخته شد!

مادر داغ‌‌دیده:
🔹اواخر مرداد بود که بچه‌ من که ۱۳ ماهه بود، دچار علائم تنگی نفس شد و ما او را به بیمارستان مفید بردیم و گفتند کروپ یا خروسک دارد و هر یک‌ساعت یکبار باید بخور دریافت کند. فردا صبح وقتی بر بالین کودکم رفتم دیدم که وضعیت او تغییری نکرده و بخور نیز برای او نگذاشته‌اند!

🔹تا ساعت ۷ عصر هیچ پزشکی بالای سر نوزادم نیامد تا اینکه زمانی که نوزادم در اورژانس بستری بود، حمله تنفسی به او دست داد و دیگر نتوانست نفس بکشد و لب‌هایش کبود شد! من او را در آغوش گرفتم و به پزشک اورژانس گفتم خانم دکتر! بچه‌ام نمی‌تواند نفس بکشد! پزشک معالجش با خونسردی به من گفت «دیسترس تنفسی است، من الان دارم مریض ویزیت می‌کنم، مزاحم نشو!» و زمانی که با اعتراض من مواجه شد گفت «اگر ناراحتی می‌توانی او را به بیمارستان خصوصی منتقل کنی!»

🔹زمانی که حال کودکم بدتر شد، دکتر آمد و فرزندم را «اینتوبه» کردند‌ و به آی‌سی‌یو منتقل کردند‌. بچه من در آی‌سی‌یو بیهوش بود و بعد به هوش آمد اما وضعیت خوبی نداشت و واکنشی به محیط نشان نمی‌داد. علت را جویا شدم و یکی از پزشکان آن بخش گفت که فرزندم دچار فلج مغزی شده است و دیگر راهی برای بهبود او وجود ندارد و در واقع نوزادم را جواب کردند!

🔹من و همسرم، نوزادمان را با رضایت خودمان از بیمارستان مرخص کردیم تا بتوانیم پزشکان دیگر را نیز بر بالین او بیاوریم. با وجود این اقدامات، فرزندم پس از چند روز در خانه فوت کرد.

🔹زمانی که ما شکایت کردیم که رسیدگی لازم به نوزاد ما نشده، قرار بود دوربین‌های مداربسته بیمارستان بررسی شود اما در بیمارستان گفتند که دوربین‌های مداربسته به مدت ۲ ساعت قطع بوده (دقیقاً همان ۲ ساعتی که این اتفاق برای نوزاد ما افتاده!!) و در آن زمانی که ما در اورژانس بودیم، هیچ فیلمی ضبط نشده است!

🔹در جریان این شکایت، پزشکی قانونی ۷۰ درصد مشکل را به ذات بیماری ارتباط می‌دهد! صدور چنین رای ناعادلانه‌ای، بسیار جای تأمل دارد زیرا پزشکان بیمارستان در مورد نوزادی که از ۲۰ ساعت قبل از وخامت حالش در بیمارستان و در اختیار کامل کادر درمان بوده، نتوانسته یا نخواسته‌اند که کاری انجام دهند و حالا در این رای، پزشک اصلی معالج فرزندم صرفاً ۱۵ درصد مقصر شناخته شده است!!

دیدگاهتان را بنویسید