روزنامه هفت صبح نوشت:

🔹‌شما برای سفر قطار را انتخاب می‌کنید یا هواپیما؟ اگر بحث سرعت در اولویت باشد احتمالا همه ترجیح می‌دهند با هواپیما سفر کنند اما وقتی پای پول و دسترسی به بلیت وسط بیاید، اوضاع فرق می‌کند. آمارهای شرکت راه‌آهن نشان می‌دهد در شش ماه اول سال، ۱۶میلیون و ۲۰۰هزار نفر با قطار سفر کرده‌اند. سال گذشته نیز که هنوز قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده بود، حدود ۲۹میلیون و ۶۷هزار نفر انتخاب اولشان برای سفر قطار بود.

🔹مهمترین دلیل این اقبال عمومی به قطار، همان اختلاف قیمت‌هاست. قیمت بلیت هواپیما، خرج زیادی روی دست خانواده‌ها می‌گذارد و تازه این روزها خیلی هم سخت پیدا می‌شود. مثلا در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران مشهد برای ۲۷ مهرماه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و یک خانواده چهار نفره حداقل باید ۱۰میلیون تومان پول بلیت بدهند اما قیمت بلیت قطار تهران – مشهد برای قطار چهارستاره کوپه‌ای حدود ۴۰۰هزار تومان است.

🔹این یعنی یک خانواده چهار نفره با یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان می‌توانند راهی مشهد شوند، ‌تازه اگر بلیت قطار اتوبوسی بگیرند قیمت آن برای هر نفر ۲۰۰هزار تومان است. همین اختلاف قیمت و همچنین در دسترس بودن بلیت قطار نسبت به هواپیما برگ برنده، حمل‌و‌نقل ریلی است.

دیدگاهتان را بنویسید