مجید سعیدی

تيم ملي به مربيگري امير قلعه نوعي در هفته اخيردو بازي تداركاتي انجام داد. يكي جلوي روسيه و يكي مقابل كنيا..!
در بازي با روسيه (كه تيم قدرتمند و متحول شده اي بود)اگر توپ هاي ايران به گل تبديل مي شد ،قطعا بجاي تساوي يك – يك پيروز ميدان بود. در بازي با كنيا هم دو بر يك برنده شديم.
در اين دو بازي فارغ از نتيجه و عملكرد بسيار خوب شاگردان قلعه نوعي -كه يك فوتبال ناب ايراني و تماشاگر پسند انجام دادند- آنچه بيش از هر چيز به چشم آمد و هويدا بود؛ آشتي مردم و البته ملي پوشان با تيم ملي بود كه عزم بردن و شادي بعد از گل داشتند.
بي دليل چنين ادعايي ندارم.
يك فلش بك به بازيهاي تيم ايران در جام جهاني بزنيد!فضاي حاكم بر تيم ملي و كشور مان را بخاطر بياوريد. سرود نخواندن بازيكنان و شادي نكردن بعد از گل آنهارا هم همچنين!( رجوع به اعترافات وزير ورزش در صحن علني مجلس و متوليان فوتبال در محاقل غير رسمي خالي از لطف نيست)
حالا! همان شرايط را با بازي ايران مقابل روسيه و كنيا -كه مسابقه تداركاتي هم بود – مقايسه كنيد.
انروزها ، در يك اتفاق بسيار نادر در سطح ملي ، خيلي ها(حتي فوتبالي ها )خواهان بُرد تيم ملي نبودند! اما جلوي روسيه و سپس كنيا همه ي ايران خواهان بُرد ملي پوشان بودند.
دليل كاملا روشن است؛
قلعه نوعي در كمتر از سه روز طبيعي بود كه نمي توانست اقدامات فني و موثري صورت دهد. او تنها كار مهم و با ارزشي كه انجام داد هويت دادن به بازيكنان بودو صيانت از ارزش هاي تيم ملي كه كمرنگ شده بود.
نمي گويم به هيچ عنوان فني وجود نداشت ، زيرا تيمي كه بعد از سه ماه شكل مي گيرد ،بي شك با ديدگاههاي فني و تاكتيكي پا به ميدان مي گذارد، اما آنچه موجب دلچسبي و خوشنودي و در يك جمله آشتي ملي شد، نحوه بازي ملي پوشان بود كه باهدايت امير خان كاري كردند كارستان .
امير قلعه نوعي كه به كرات بخصوص درگل گهر ثابت كرد، قادر است با اقدامات روحي و رواني و البته فني ازبازيكنان ديپورتي تيمي بسازد در قواره قهرماني.در همين مدت كوتاه از تيم ملي، تيمي ساخت با انگيزه و بانشاط و اهل مبارزه براي بردن و پيروز شدن و جلب رضايت مردم و جامعه!
قلعه نوعي همانطور كه ١٥ سال پيش ثابت كرد بباز نيست ، در بازي با كنيا هم ثابت كرد علاوه بر نباختن عزم جدي براي بردن دارد .
بطوريكه بعد از بازي گفت؛ بايد سبك بازي تيم ملي را تغيير دهم.
مشخصا ! تغيير سبك فوتبال دفاعي و از نوع اتوبوسي متاثر از تفكرات كي روش و تبديل آن به فوتبال تهاجمي و تماشاگر پسند( بخوانيد فوتبال ناب ايراني كه سالها انتظارش را داريم)قدري سخت و زمانبر است كه قلعه نوعي ثابت كرده مرد روزهاي سخت است.
مردي كه قادر است طي سه روز با فوتبال ، آشتي ملي را رقم بزند، بي ترديد مي تواند با تيم ملي در جام ملت ها پرچم ايران را به اهتزاز در آورد.
اي كاش امير قلعه نوعي بازي با انگليس و امريكاهم روي نيمكت بود.

دیدگاهتان را بنویسید