خط و نشان قوه قضائيه برای متخلفین؛ ۶۴ ویلای غیرمجاز که در زمین‌های چندین هکتاری جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر در حال ساخت بودند خراب شدند

🔹قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰۰ زمین جلگه‌ای با وسعت چندین هکتاری در جنگل‌های شمال کشور و با شرط تغییر نکردن کاربری به افراد واگذار می‌شود.

🔹اما متاسفانه برخی از این زمین های جلگه ای با مساحت چندین هکتار طی سالهای گذشته مورد سواستفاده بعضی سودجویان قرار گرفته است و در یکی از این قطعات هکتاری جلگه ای، یک چهره مشهور اقتصادی با تغییر کاربری غیرمجاز، ساخت و سازهایی را شروع کرده بوده.

🔹در یکی از موارد بررسی شده مشخص می‌شود فرزندان چهره مشهور اقتصادی که سابقه محکومیت هم دارد یکی از زمین‌های جلگه‌ای چندین هکتاری را در سال ۱۴۰۰ با تغییر کاربری برای ساخت و ساز آماده کرده‌ و از چندی پیش نیز ساخت و ساز در این زمین‌ها شروع شده است.

🔹یکی از موارد بسیار قابل تامل و مهم در این پرونده ارزش ویلاهای نیمه ساخته بوده که نشان از وجود یک فساد بسیار گسترده و مهم در این خطه از جنگل‌های شمال کشور دارد.

🔹با ورود مقام قضایی به پرونده و انجام تحقیقات مشخص می‌شود برای ۶۴ ویلای غیرقانونی در حال ساخت مبلغی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان پیش خرید در نظر گرفته شده و معامله انجام شده است.

🔹در همین راستا امروز ( شنبه هفتم بهمن) با حضور مقامات عالی قضایی همچون قاضی سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضائيه و خرم آبادی مشاور قضایی رئیس قوه قضائيه و رییس کل دادگستری مازندران در جهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی عملیات قلع و قمع ۶۴ ویلای غیرمجاز در شهرستان نوشهر آغاز شد./مرکز رسانه قوه قضاییه

دیدگاهتان را بنویسید