✍️سروش بامداد

🔹امروز در میدان میوه‌و‌تره‌بار قزل قلعه دیدم اعلانات قبلی دایر بر لزوم رعایت حجاب اسلامی بسیار بزرگ‌تر از حد معمول و به صورت پلاکارد نصب شده است. به این بهانه چند نکته را یادآور می‌شوم:

🔹 همه ما به یاد داریم در سالن‌های سینما زیر پرده تابلوی نئونی با نور قرمز قرار داشت: لطفا سیگار نکشید. سالن سینما تاریک می‌شد هم این تابلو روشن بود! حالا دیگر نیست؟ چرا؟ به یک دلیل واضح: چون موضوعیت ندارد و مردم دیگر در سالن سینما سیگار نمی‌کشند.

🔹داخل تاکسی هم بود و آنجا هم دیگر نیست چون دیگر کسی داخل وسیله عمومی سیگار نمی‌کشد. برخی از رانندگان با عذرخواهی و در حالی که دست سیگار را بیرون پنجره گذاشته‌اند به سرعت چند پک می زنند و تمام.

🔹 نتیجه این که توصیه مدام و مکرر به یک امر یعنی رعایت نمی‌شود و فخری برای توصیه کننده ندارد! کما این که نباید افتخار کنیم خشایارشا یا داریوش چند هزار سال قبل از اهورامزدا خواسته این سرزمین را از قحطی و دروغ ایمن بدارد زیرا معلوم می‌شود نیاکان ما غیر این که گرفتار خشک‌سالی بوده اند اهل دروغ هم بوده‌اند! دیده‌اید کسی مردم را به خوابیدن در شب توصیه کند؟! چون به صورت طبیعی همه می‌خوابند. ولی تا دل‌تان بخواهد توصیه به سحرخیزی هست.

🔹بزرگ شدن تابلوی لطفا حجاب اسلامی را رعایت کنید و تبدیل آن به بنر و پلاکارد به جای قطع آ- چهار معمول نشان دهنده توجه نیست. نشانه کم توجهی است و خودشان دارند این کم توجهی را فریاد می‌کنند!

دیدگاهتان را بنویسید