لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل افول امکانات مدرن مثل کمک داور ویدیویی، فرسودگی ورزشگاه‌ها و همچنین عدم دریافت حق پخش واقعی در کنار کیفیت بسیار نازل تصویربرداری ، هرساله در رنکینگ باشگاهی آسیا سقوط می‌کند.

لیگ برتر ایران به رده هشتم آسیا سقوط کرد

به نقل از سایت topsoccerblog، فوتبال همانند سایر نقاط جهان، یکی از ورزش‌های پرطرفدار در آسیاست. این رشته ورزشی در سال‌های اخیر جایگاه بالاتری در قاره آسیا پیدا کرده است و فصل به فصل پیشرفت‌های محسوسی در این قاره دیده می‌شود. قطر آخرین جام جهانی فوتبال را سال ۲۰۲۲ میزبانی کرد و سومین کشور آسیایی شد که پس از کره جنوبی و ژاپن میزبان جام جهانی بود.

علاوه بر این، سطح رقابت در لیگ‌های فوتبال باشگاهی آسیا نیز روزبه‌روز به سطح اول دنیا نزدیک‌تر می‌شود. در همین راستا برخی از بهترین بازیکنان جهان جذب پرجمعیت‌ترین قاره شدند. آخرین انتقال بزرگ مربوط به کریستیانو رونالدو بود که ژانویه گذشته از منچستریونایتد به النصر رفت.

در این مقاله، TOP SOCCER BLOG برترین لیگ‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۳ را آورده است.

۱. K-League (کره جنوبی)

K-League کره جنوبی سال ۱۹۸۳ ایجاد شد و در حال حاضر ۱۲ تیم در آن رقابت می‌کنند. در سال‌های اول تیمی از این لیگ به دسته پایین‌تر سقوط نمی‌کرد و تیمی نیز به آن اضافه نمی‌شد ولی الان شرایط فرق کرده است.

جونبوک هیوندای موتورز با ۹ عنوان قهرمانی در کی‌لیگ، موفق‌ترین باشگاه کره جنوبی است.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) از سال ۱۹۹۱ برترین لیگ‌های قاره آسیا را معرفی کرده است و لیگ کره جنوبی از سال ۲۰۱۱ هر ساله بهترین لیگ فوتبال آسیا بوده است. باشگاه‌های کره جنوبی در مجموع ۱۲ بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید