🔹رسانه‌های غیررسمی و محافل مجازی ارزی و طلایی در روز‌های اخیر خبر از اعتصاب بازار می‌دهند.

🔹بنظر می‌رسد فعالان آزاد تمایلی به فروش دارایی‌های خود در سطوح قیمتی حال حاضر ندارند. به عقیده این افراد روند کاهشی نرخ ارز و طلا به گونه‌ای است که درصورت فروش دارایی‌ها دچار ضرر می‌شوند.

🔹روز گذشته با بررسی میدانی از حوالی میدان فردوسی و خیابان کریمخان، بازار سکه و ارز تهران، گزارش می‌دهد که اکثریت بنگاه‌های فروش سکه در این محدوده شهر باز بودند اما گفتگو با فعالان این بنگاه‌ها حاکی از عدم تمایل آن‌ها به معامله است.

🔹به گفته برخی از این افراد نرخ های حال حاضر محل مناسبی برای تبدیل ارز و طلا به ریال نیست. مشاهدات نشان می‌دهد که این افراد به دلایل گوناگون بنگاه خود را به حالت غیر فعال درآورده و از عرضه کلان خودداری می‌کنند.

🔹اما از سوی دیگر به عقیده تحلیلگران روند افزایشی هفته‌های اخیر تنها به سبب تشدید ریسک‌های نظامی در منطقه بوده و در نظر گرفتن قله های قیمتی به عنوان نرخ مرجع بازار بدون در نظر گرفتن تخلیه شدن انتظارات تورمی امری اشتباه است.

🔹این افراد معتقدند که نرخ حال حاضر با قیمت های اسفند سال گذشته و همینطور نرخ روزهای ابتدایی سال تناسب دارد و این نشان می دهد بازار از هیجانات عبور کرده است./دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید