🔹برخی از مسافران در فرودگاه‌ها می گویند وقتی وارد کشور می‌شوند، گمرک چمدان آنها را بررسی می‌کند و از کالاهای لوکسی که در چمدان دارند، عوارض می‌گیرد؛ به نحوی که برخی مجبور به پرداخت هزاران دلار عوارض شده‌اند!

🔹بررسی‌های میدانی خبرنگار اقتصاد آنلاین از گمرک فرودگاه امام نیز حاکی از صحت این موضوع است؛ البته روایت و حکایت گمرک کمی با روایت مسافران تفاوت دارد.

🔹یک منبع آگاه در گمرک جمهوری اسلامی ایران با تایید اینکه برخی مسافران عوارض کالاهای ورودی خود را به گمرک می پردازند، به خبرنگار «اقتصاد آنلاین» می گوید: این خبر صحت دارد؛ اما کاری به خانواده‌ها و چمدان هایشان نداریم.

🔹تنها برخی از مجردها را به صورت رندوم، بازرسی می کنیم و در صورتی که کالای لوکسی در چمدانشان باشد، باید حقوق ورودی آن را بپردازند.

🔹 ما حتی کاری با مسافران پروازهای اروپایی و غیره نداریم و تنها چمدان برخی از مسافران را که از ترکیه و امارات می‌آیند، بازرسی می‌کنیم و اگر کالای لوکسی در چمدانشان وجود داشته باشد، باید عوارض دهند. موضوعی که البته از سوی مسافران رد می شود و بیشتر گویا گریبان مسافرانی را می گیرد که با ایرلاین های متفاوت از اروپا به ایران آمده اند.

🔹اما یکی از مسافرانی که مشمول این عوارض شده، خانم مسنی است که همراه با همسرش، از لندن به ایران می‌آمد و مجبور شده برای کالاهای چمدانش ۹۰۰ دلار عوارض بپردازد. البته گمرک می‌گوید دلار برای این عوارض با نرخ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید