‼️پتروشیمی زاگرس اقدامی برای پرداخت ۶ همت بدهی گازی نکرده است

🔹به گزارش #انرژی_پرس، پتروشیمی زاگرس دوباره خبرساز شد. روز گذشته این پتروشیمی اطلاعیه‌ای در سامانه کدال بورس منتشر کرد که در آن از توقف تولید به‌دلیل قطع گاز این شرکت خبر داد.

🔹در این اطلاعیه پتروشیمی زاگرس محاسبه خوراک ۷ هزار تومانی گاز براساس مصوبه پیشین هیات دولت را دلیل توقف تولید و قطع گاز عنوان کرده است. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که گاز این پتروشیمی قطع نشده بلکه کاهش داشته است.

🔹رسانه‌های نزدیک به روابط عمومی وزارت نفت نیز در واکنش به این جریان‌سازی پتروشیمی زاگرس، آن را بازی رسانه‌ای این پتروشیمی دولتی علیه دولت عنوان کرده‌اند.

🔹ماجرای بدهی گازی پتروشیمی زاگرس اتفاق تازه‌ای نیست، معوقه گازی زاگرس بیش از 6 هزار میلیارد تومان است و از گذشته این بدهی تجمیع شده است.

🔹رسانه‌های نزدیک به دولت مدعی بی‌عملی و سرپیچی پتروشیمی زاگرس هستند و می‌گویند حتی با همکاری اداره گاز در تقسیم بدهی ۶ همتی زاگرس هیچ اقدامی برای پرداخت نمی‌کنید و عملا این سرپیچی و اطلاعیه دادن ها را اقدامی علیه دولت برای ایجاد حجمه و تخریب از سوی یک پتروشیمی دولتی وابسته به وزارت دفاع علیه یک وزارت خانه دیگر دولت یعنی وزارت نفت یاد می‌کنند .

🔹نکته قابل توجه اینجاست که در شش ماهه نخست امسال گاز چندین پتروشیمی به‌دلیل بدهی گازی قطع شد. مدیران این شرکت‌ها به‌دنبال حل این مسئله و وصل شدن گاز شرکت‌های خود بوده‌اند. برخی از این شرکت‌ها حتی موفق به تهاتر با دولت در این مسئله نیز شده‌اند و در روزهای قطع گاز نیز به اورهال پرداخته‌اند و سهام‌داران نیز از این مسئله متضرر نشده‌اند.

🔹حال باید دید مدیران پتروشیمی زاگرس به‌دنبال حل مسئله و پرداخت بدهی هستند یا اتفاقات دیگری به واسطه عدم پرداخت بدهی و خسارت به سهامداران را شاهد خواهیم بود؟ هر چه هست دیپلماسی و استراتژی متین دیداری، مدیرعامل پتروشیمی زاگرس تا به امروز موفق نبوده و او را به اهدافش در زاگرس نرسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید