🔹«کارگر خدمات شهری در بارش‌های سیل‌آسای تهران در کانالی سقوط کرد و مفقود شد.» این خبر در شبکه‌های مجازی در حال دست‌به‌دست شدن است.

🔹بارش‌ شدید باران باعث بروز تندآب و گرفتگی در یکی از شبکه‌های دسترسی به کانال جنوب شرقیِ تهران در بزرگراه بعثت شد. در این حادثه یک کارگر داخل شبکهٔ جمع‌آوریِ آب‌های سطحیِ متصل به کانال سرخه‌حصار افتاد. امدادرسانی آغاز شده و جست‌وجو از محل حادثه تا محدودهٔ چرم‌شهر ادامه دارد، اما «هنوز این فرد پیدا نشده است.»

🔹برخی در فضای مجازی می‌گویند که «به‌دلیل لایروبی‌نکردن و بی‌توجهیِ مدیران منطقه در بحث آب گرفتگی‌ها این کارگر غرق شد.» مسئولان منطقهٔ ۱۵ هم در اطلاعیه‌ای اعلام کردند در صورت محرزشدن تخلف یا رعایت‌نکردن اصول ایمنی، «پیمانکار مربوطه حتما بازخواست می‌شود.»

🔹کارشناسان معتقدند که برای جلوگیری از آب‌گرفتگی باید شبکهٔ جمع‌آوریِ آب‌های سطحی تکمیل شود، لایروبی رودها قبل‌از شروع بارش‌ها انجام شده و نقاط آب‌مانده در شهر اصلاح شود. البته شرایط جغرافیاییِ پایتخت هم طوری است که وقتی در شمال شهر باران می‌بارد، به‌دلیل شیب زیاد به‌سمت جنوب می‌رود و باید در مسیر، چاه‌های جذبی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید