ماجرای کوروش کمپانی باز هم تکرار میشود چون شرایط اقتصادی نرمال نیست/ سلبریتیها مقصر نیستند/ قشر ضعیف فقط آسیب میبیند
امانالله قرائیمقدم، جامعه شناس:
🔹«تاثیر سلبریتیها بر نسل جوان از همهی اقشار بیشتر است. با این تفاوت که اگر تبلیغی برای خرید محصول انجام میشود نوجوانان از اقشار بالای جامعه توان خریدش را دارند و نوجوانان از قشر متوسط و ضعیف چون توان مالیاش را ندارد، آسیب اجتماعی میبیند تا بتواند توان مالی پیدا کند و تحت تاثیر تبلیغات محصولی را خریداری کند. اینگونه تبلیغات زمینه ساز آسیبهای اجتماعی هم میشوند.»
سعید معدنی، جامعهشناس:
🔹سلبریتیها در این تبلیغات مقصر نیستند. سلبریتی و افراد مشهور زحمت کشیده و اعتباری میان مردم کسب کرده و حالا از آن شهرت برای تبلیغات استفاده کردهاند. مسئله این است که قوانین مشخصی برای تبلیغات وجود ندارد و در مواردی مثل مورد اخیر صاحب کمپانی از اموال مردم سواستفاده میکند.
🔹این موضوع در آینده هم تکرار خواهد شد. انواع شرکتها با طرحهای پانزی دوباره به وجود میآیند و مردم هم دوباره اعتماد خواهند کرد زیرا شرایط اقتصادی نرمال نیست. این داستان تکرار خواهد شد تا زمانی که وضعیت اقتصادی به ثباتی برسد و آگاهی جامعه بالا برود./