🔹انصاف نیوز نوشت: حدود ۶۰ نفر از خانم‌ها و آقایان مالک با هدف آشنایی با همدیگر، بررسی وضع موجود و همفکری برای پیدا کردن راه‌‌حل‌ها، در پهنه‌ی D ارتش در منطقه ۲۲ تهران تجمع کرده بودند. مالکان به پیش ‌نرفتنِ پروژه‌ی ساخت ۲۲ برج مسکونی، در ضلع شمالی باغ گیاه شناسی تهران اعتراض داشتند.

🔹مالکان پروژه پهنه D شهرک مسکونی چیتگر، پیش‌تر با امضای کارزاری اینترنتی خطاب به مقامات نظامی و دولتی گفته بودند: «برابر رای دیوان عدالت اداری و سایر مراجع ذیربط، اقدام آجا در ساخت پهنه D برابر پروانه ساخت و نقشه‌های کنونی کاملاً قانونی بوده و جوسازی مغرضانه رسانه‌‌ای و ادعاهای باغ گیاه شناسی در خصوص آسیب رساندن برج‌ها به باغ مزبور با استناد به برخی دلایل اثبات نشده غیرعلمی و بعضاً غیرمنطقی شکل گرفته و متأسفانه با انفعال رسانه‌‌ای بتاجا و عدم پاسخگویی به موقع به شبهات ایجاد شده.»

🔹هنگام رسیدن خبرنگار انصاف نیوز به محل تجمع مالکان، یکی از آقایان رو به جمع ‌گفت: می‌خواهند ما را قانع کنند تا پیگیری نکنیم اما نباید عقب‌نشینی کنیم.

🔹مالک یکی از واحدها به‌عنوان فرد مطلع و در جایگاه رابط بین مالکان و بتاجا گفت: ارتش پروژه‌‌‌ای شبیه مسکن سازمانی را برای کارکنان با سابقه بیش از ۱۵ سال تعریف کرد. سال‌ها قبل بنا بر یک توافق، شهرداری به این منطقه مجوز مسکونی داد تا ارتش واحدهایی را بسازد.

🔹یکی از مالکان دیگر گفت: بین جهاد کشاورزی و ارتش، گیرِ حقوقی وجود دارد. الآن نه می‌سازند، نه پول و نه زمین معوض می‌دهند!

🔹مالک دیگری تاکید داشت بحث های حریم باغ گیاه شناسی حرف غیر فنی است و کارشناسی نیست. او می گوید: باغ گیاه شناسی نیویورک وسط شهر است! آن طرف دیوارش هم یک بلوار است با برج ها و ساختمان های مسکونی و اداری! کافی است گوگل کنید. باغ گیاه شناسی سلطنتی لندن هم وسط شهر است و کنار مجتمع های مسکونی فراوانی قرار دارد. این ادعاها که مجتمع ارتش به باغ گیاه شناسی آسیب می زند حرف غیر کارشناسی است که مسایل دیگری پشت آن است.

🔹یکی از مالکان خانم هم می‌گفت: فقط می‌توانیم سراغ سرلشگر باقری برویم.

دیدگاهتان را بنویسید