#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

٧ شهریور ١٣٧٩

🔹عصر تا مغرب، جلسه [مجلس] خبرگان، بحث آزاد داشت. جمعی از نمایندگان سخنرانی‌ کردند؛ اکثراً در انتقاد از اعمال دولت آقای [سیدمحمد] خاتمی و دوم‌خردادی‌ها و دو نفر هم در تأیید عملکرد آقای خاتمی حرف زدند.

🔹شب، خبرگان میهمان من در دفتر مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بودند. آیت‌الله [علی] مشکینی، [رئیس مجلس خبرگان] و آیت‌الله [محمد] یزدی، صحبت‌های‌ کوتاهی‌ کردند و به سوءعملکرد بعضی از دوم‌خردادی‌ها در مخالفت با ارزش‌های دینی، معترض بودند. من هم دربارۀ ضرورت وحدت ملی و پرهیز از تفرقه نیروهای وفادار به انقلاب، گستاخی ضدانقلاب و دولت‌های خارجی و منافقین -با اشاره به آثار شوم حوادث خرم‌آباد- صحبت کردم.

🔹امروز در بروجرد و پل‌دختر، به اتوبوس‌های حامل اعضای [دفتر] تحکیم [وحدت] که از سمینار مراجعت می‌کرده‌اند، حمله شده و جمعی مجروح شده‌اند. دیشب در حوادث خرم‌آباد، یک درجه‌دار از نیروی انتظامی [اردشیر کرمی] شهید شده و جمعی مجروح و جمعی هم بازداشت شده‌اند. فردا قرار است در خرم‌آباد جنازه شهید تشییع شود. آقای فاضل لاریجانی آمد و گفت، در اجلاس تحکیمی‌ها، صحبت از مسلح شدن در مقابل نظام شده است و بعضی از مسئولان دولتی، در جریان اقدامات آنها سهیم هستند.

🔹دیشب پنج گلوله خمپاره، توسط منافقین به یک پادگان ارتش اصابت‌ کرده است. امروز هم درگیری بین نیروی انتظامی با تیمی از منافقین، در منطقه پنج شهرداری [تهران] اتفاق افتاده و یک نفر شهید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید