🔹 اگر بازار سلبریتی‌گری متنوع شود، مرجعیت به معنای کنونی را نمی‌توانند داشته باشند و هر کسی در حوزه خودش می‌تواند مرجع باشد و مجموع دنبال‌کنندگان آنها نیز تقسیم می‌شود. نکته دیگر این که جدید بودن این نوع روایت از جهان باعث جذابیت و توجه بیشتر به سلبریتی‌ها شده است. شاید گذر زمان و شکل گرفتن روایت‌های دیگر مثل تحولات تکنولوژیک، مرجعیت اینها را کمتر کند،

🔹افزایش مرجعیت سلبریتی‌ها به خاطر گستره نفوذ آنها و شهرت و عامه‌پسندی محتوایی است که آنان ارائه می‌کنند. البته عدم توجه به علم در میان اقشار مختلف خصوصاً افرادی با سنین پایین‌تر نیز بی‌تاثیر نیست. این تحولات البته جهانی است. این روند ضد مرجعیت عمل می‌کند، هم مرجعیت سلبریتی‌ها و هم گروه‌های اجتماعی دیگر و هر چه جلوتر برویم، امکان افت مرجعیت سلبریتی‌ها هم زیاد است.

🔹حوزه رسانه ،هنر، ورزش و سلبریتی‌گری، به شدت وابسته به نیروهای خلاق است، نوع پرورش این‌ها و این که بینش درستی از عالم پیدا کنند، برمی‌گردد به مدیریت ما و اینکه آنها را در چه موقعیت‌هایی قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید