مجلس یازدهم پای اصول انقلاب ایستاد؛مرعوب نشد وجا خالی نداد

جایگاه نمایندگی را با برچسب مجلس اقلیتی سست نکنیم،مجلس حرمت دارد

  در بحث حجاب نگذاشتیم،جامعه را دچار دوقطبی کنند

محسن پیرهادی،عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگویی در تشریح عملکرد مجلس یازدهم گفت:

🔹هر مطالبه مردمی را که نمایندگان پیگیری می کنند به آن برچسب پوپولیستی می زنند، مثلابنده درباره خودرو و ضرورت ساماندهی این صنعت و اثرگذاری واردات خودرو باید صدای مردم باشم ، این حق مردم است و در این زمینه به آن‌ها ظلم می‌شود؛ این وضعیت فعلی نتیجه تصمیمات داخلی است… باید مردم را از این گرفتاری و شرایط نامناسب نجات دهیم. حالا اگر به ما بگویند در این خصوص حرف پوپولیستی می‌زنید، باید کنار بکشم؟

🔹نمی‌شود رویکردهایی را پیش بگیریم که فقط با سلیقه خودمان درست است وبگوییم  85 میلیون نفر فقط باید گوش بدهند. کسی که در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت می‌گیرد، باید قوه هاضمه‌اش و درکش نسبت به 85 میلیون نفر، پذیرا باشد وگرنه نارضایتی ایجاد می‌شود.

🔹عده‌ای قصد دارند نمایندگان را به گوشه‌ی رینگ ببرند وبگویند مجلس نمی‌تواند به موضوع سربازی ورود کند.

🔹دو دستاورد مجلس یعنی کاهش سه ماه از زمان خدمت سربازی و افزایش ۱۲ برابری حقوق سربازان ،در حوزه اصلاح قانون نظام وظیفه نشان می‌دهد که پیگیری مطالبه اصلاح قانون سربازی یک کار یا رویکرد پوپولیستی نبوده و این ورود دستاورد و نتایج ملموسی داشته است و منجر به افزایش رضایت بخشی از جامعه شده و حتی آمار فرار از سربازی را کاهش داده است.

🔹مجلس در اغتشاشات سال گذشته هم به مطالبات طیف منتقد و معترض مردم توجه داشت و  هم از چهارچوب حق حاکمیت و نظام عبور نکرد و از اصول شانه خالی نکرده است.

🔹در بحث حجاب نگذاشتیم،جامعه را دچار دوقطبی کنند و یا کارهای تند و تیزی انجام شود که نتوان از آن دفاع کرد. جزو کسانی بودم که می‌خواستیم تعادلی را در جامعه هم برای حجاب و هم برای صیانت ایجاد کنیم.  

🔹جامعه باید از مجموعه‌ی فراجا حس امنیت، حس پناه بردن و حس اقتدار را داشته باشد؛ما نمی‌توانیم وسط خیابان یک نفر را بگیریم و بگوییم که بیا داخل ماشین تا برویم ارشادت کنیم. شما امروز در خانواده هم نمی‌توانید چنین کاری بکنید!

🔹نمایندگان مجلس، نماینده مردم هستند. نباید جایگاه نمایندگی مردم را با القابی یا برچسب هایی چون مجلس اقلیت  سست کنیم؛ این جایگاه حرمت دارد. حالا آن جناح رأی بیاورد یا این جناح.

🔹دولت مسئولیت اجرا دارد و اگر یک مجلس بخواهد فقط ایراد بگیرد یا فقط فشار بیاورد و انتقاد کند، دولت نمی‌تواند کار کند. در سه سال اخیر میزان نظارتی که مجلس یازدهم بر عملکرد دولت سیزدهم دارد، کمتر از میزان نظارت مجلس در سال آخر دولت دوازدهم نیست. هر چند که آقای روحانی به این مجلس نمی‌آمد!
 
🔹مجلس آینده بُعد نظارت بر دولت را افزایش خواهد داد و مطالبه‌اش بیشتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید