🔹یافته‌های گزارش جامع بازار خرده‌فروشی ایران(سوپرمارکتی) در سال گذشته نشان می‌دهد که بازار محصولات شوینده و بهداشتی در سال نزدیک به ۳درصد کاهش یافت.

🔹به گزارش اکونگار، کالاهای اساسی تورم ۱۳۰درصدی و محصولات شوینده و بهداشتی تورم ۳۵درصدی را تجربه کرده‌اند.

🔹یافته‌های گزارش نشان از تغییرات بزرگ در بازار گروه‌های کالایی دارد. به نظر می‌رسد،تغییرات قابل توجه اندازه بازار گروه‌های کالایی ۱۴۰۱ ناشی از تورم خاص در برخی گروه‌ها بود.

🔹این تورم بیشتر در اثر حذف ارز ترجیحی رخ داد. به عنوان مثال این گزارش نشان می‌دهد که تورم کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۳۰درصد بود. همین موضوع منجر به حذف بسیاری از محصولات از سبدخانوار و یا کاهش مصرف محصولات بسیاری از سوی خانوار ایرانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید