وزارت امور خارجه اتهامات وارده در بیانیه وزرای خارجه گروه 7 علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌اساس و مداخله‌جویانه خواند و محکوم کرد و مسؤولیت بین‌المللی اعضای این گروه را به واسطه تبعیت از تحریم‌های غیرقانونی و ضدبشری آمریکا علیه ملت ایران، یادآور شد.
محکومیت بیانیه گروه 7 از سوی ایران
، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) ۳۰ فروردین ماه در بیانیه‌ای اتهامات وارده در بیانیه وزرای خارجه گروه هفت علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌اساس و مداخله‌جویانه خواند و آن را محکوم کرد.
وزرای امور خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت، در بیانیه‌ای در پایان نشست دو‌ روزه در ژاپن ادعاهایی بی اساس را علیه جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته‌ای صلح آمیز آن مطرح کردند. آنها همچنین مدعی ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شده و خواستار توقف آن شدند. ادعایی که تاکنون هیچ سندی مبنی بر آن از سوی دولت اوکراین و دیگر کشورها درباره آن ارائه نشده است.

وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان همچنین در این بیانیه‌ از بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کردند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین خصوص امشب این بیانیه را متضمن رویکرد یکجانبه طرف‌های غربی ناقض صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد که در تلاش هستند اراده گروه خود را بر کشورهای مستقل و چارچوبهای چندجانبه و مشارکتی بین‌المللی تحمیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید