#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

٢١ تیرماه ١٣٧٩

🔹آقای دکتر [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد. اطلاعاتی در مورد نوارسازان داد و پیشنهادهایی در مورد رسانه‌ها داشت که به رهبری بگویم. گفت، بهتر است، تعیین موارد و راهکارهای اصلاحات در مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بررسی شود. به صحبت‌های رهبری انتقاد داشت؛ از جهت مقایسه با شوروی و نیز رسمیت‌دادن به اصلاحات و گفت، شنیده است که بناست در آینده، روزنامه مشارکت آزاد شود و موافق نیست.

🔹شب، میهمان رهبری بودم. ایشان موافق طرح مسئله قتل‌ها در مجمع نیست، ولی نمی‌خواهند منع کنند. به آقایان [سیدمحمود هاشمی] شاهرودی، [رئیس قوه قضائیه] و [سیدمحمد]خاتمی [رئیس‌جمهور]، دستور دادند که قاتلان را سریعاً محاکمه کنند و به شکایت متهمان کتک‌خورده رسیدگی کنند و پیگیری مسئله قتل‌های مشکوک غیر از این چهار قتل را به وزیر اطلاعات واگذار کنند و از بازجویی و مواجهه آقای [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی، وزیر سابق اطلاعات]، انتقاد کرده‌اند و به فردی که از سوی آقای خاتمی تعیین شده، اعتماد ندارند.

🔹 در مورد [انتخابات] ریاست‌جمهوری آینده هم مذاکره ناتمام شد. قرار شد، از جلسه سران بخواهند تعیین شرایط موارد اصلاحات را بررسی‌ کنند. انتقاداتی نسبت به صحبت‌های اخیرشان کردم؛ ضمن تأیید اصل کار.

دیدگاهتان را بنویسید