خسرو کفیلی

با اینکه از تیم سایپا تهران پیشنهناد داشتم اما ترجیح دادم هدایت تیم ذوب آهن اصفهان را در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران برعهده بگیرم .
علی جباری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران که هدایت تیم ذوب آهن اصفهان را در لیگ وزنه برداری برعهده خواهد داشت ، با بیان این مطلب گفت : با اینکه از باشگاه سایپا برای هدایت این تیم در لیگ وزنه برداری پیشنهاد داشتم ولی ترجیح دادم همچنان با تیم ذوب آهن اصفهان همکاری کنم . من جز خانواده ذوب ٰآهن هستم و همراه با این تیم سال ها در میادین مختلف افتخار آفرینی کردم .
او با اشاره به تیم های شرکت کننده در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران اظهارداشت : از میان هفت تیم شرکت کننده در این مسابقات ،‌سه تیم ذوب آهن ، ملی حفاری اهواز و سایپا از دیگر تیم ها شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی دارند و از نظر من این شانس برای تیم ملی حفاری اهواز بر روی کاغذ به علت عقد قرارداد با وزنه بردارانی همچون علی داودی ، رضا دهدار ، حسین سلطانی، مصطفی جوادی و رضا بیرانوند بیشتر است.
به جز این سه تیم ، از تیم مناطق نفت خیز جنوب و سه تیم نظامی نیز نباید به سادگی گذشت چرا که این تیم ها نیز تک ستاره های جوانی را به خدمت گرفته اند.
جباری با اشاره به تغییر برخی از مفاد آیین نامه لیگ از جمله استفاده از سه وزنه بردار جوان در هر تیم اظهارداشت : به نظر من نتایج وزنه برداران جوان در تعیین تیم قهرمان این فصل از لیگ بسیار تعیین کننده است.
به همین خاطر من با وزنه برداران جوانی همچون علیرضا یوسفی و علیرضا معینی قرارداد منعقد کردم و بر روی آنان حساب ویژه ای باز کردم.
با توجه به برگزاری لیگ وزنه برداری در سه هفته ، هر تیمی که سودای قهرمانی در لیگ را دارد نباید اشتباه کند هر اشتباهی آن تیم را یک قدم از کسب جام قهرمانی دور خواهد کرد.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران که سال ها همراه با ملی پوشان کشورمان در میادین مختلف حضور داشت ، در باره چگونگی حضور تیم کشورمان در رقابتهای جهانی کلمبیا که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، گفت :‌ از میان ۹ وزنه برداری که هم اکنون در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران بسر می برند ، با توجه به خواست کادر فنی تیم ملی و مسوولان فدراسیون وزنه برداری به نظر می رسد تیم ایران با پنج و یا شش وزنه بردار به این رویداد مهم اعزام شود. که از میان این نفرات رسول معتمدی و مصطفی جوادی شانس های اصلی تیم کشورمان برای کسب مدال از مسابقات جهانی بشمار می روند.
در باره علی داودی ملی پوش فوق سنگین ایران و حسین سلطانی دیگر وزنه بردار ایران باید بگویم که این دو وزنه بردار در صورت رفع اشکالاتشان در حرکت یک ضرب امیدشان به کسب مدال در تک حرکت خواهد بود.
ضمن آنکه مهدی کرمی در صورت اعزام به کلمبیا رقابت سختی را با دیگر وزنه برداران دسته ۱۰۹ کیلوگرم خواهد داشت.
جباری از تیم های کلمبیا ، قزاقستان ، ازبکستان ، گرجستان و در صورت حضور تیم های روسیه و بلاروس به عنوان حریفان تیم ایران در این مسابقات یاد کرد وگفت : به جز این تیم دیگر تیم ها به ویژه برخی از تیم های آمریکای جنوبی نیز تک ستاره هایی در این مسابقات خواهند داشت.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در باره کمیته فنی
فدراسیون وزنه برداری که به تازگی تشکیل شده است ، گفت :به نظر من با توجه به افراد شاخصی که در این کمیته عضویت دارند ، این کمیته می تواند اتاق فکر بسیار خوبی برای کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی باشد.
چه خوب بود مسوولان فدراسیون وزنه برداری از برخی از مربیانی که سال ها در لیگ حضور داشتند نیز در این کمیته استفاده می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید