طبق اظهارات مسئولان مربوطه در حوزه تصمیم‌گیری و عرضه خودروها در قالب مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو، انصراف از خودروهای عرضه‌شده‌در دو مرحله اول بسیار است. به همین دلیل بازگشایی اخیر که در جهت تغییر اولویت از ۱۴۰۳به ۱۴۰۲ بود نیز مورد استقبال قرار نگرفت. بنابراین فعلا خبری از مرحله سوم نیست. ضمن اینکه احتمالاً یکبار دیگر سامانه برای تعیین تکلیف عرضه‌های قبلی بازگشایی خواهد شد.

بیت‌ران – حدوداً سه ماه از اجرای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها می‌گذرد. اما هنوز پرونده آن‌ به طور کامل بسته‌نشده‌و چندباری سایت سامانه برای تکمیل ظرفیت‌های خالی ناشی از افزایش ظرفیت خودروسازها یا انصراف تعدادی از مشتریان هر دو مرحله فروش یکپارچه خودروها (مرحله اول و دوم) بازگشایی شده‌است.

از ابتدا، قرار بر این بود که با تعیین تکلیف نهایی مرحله دوم، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز شود. اما آن طور که شرایط نشان می‌دهد و در بازگشایی اخیر سایت سامانه که به منظور تغییر اولویت مشتریان با موعد تحویل ١4٠٣ به تحویل در سال جاری، گویا استقبال چندانی نشد. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این احتمال وجود دارد، سایت سامانه بازگشایی شود تا شاید برخی تمایل به خرید و ثبت‌نام نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید