🔹در ماه‌های گذشته، سه تا از قدرتمندترین مردان جهان از زنان کشورشان خواسته‌اند بچه‌های بیشتری به دنیا بیاورند.

🔹کیم جونگ اون، شی جین‌پینگ و ولادیمیر پوتین در یک چیز اتفاق‌نظر دارند: «زنان باید بیشتر بچه بیاورند.» این سه رهبر اخیرا با انتشار بیانیه‌هایی از زنان خواسته‌اند با فرزندآوری بیشتر به کشورشان خدمت کنند.

🔹شی جین‌پینگ، رهبر چین، پیشاهنگ این جریان بود. او به فدراسیون زنان چین گفت که زن‌ها باید به شکل‌گیری «روند جدید خانواده» کمک کنند. شی از مردم چین می‌خواهد در پیشبرد «فرهنگ جدید ازدواج و فرزندآوری» فعالانه مشارکت داشته باشند و دیدگاه جوانان در مورد ازدواج، فرزند‌آوری و خانواده را اصلاح کنند.

🔹ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، نیز اواخر نوامبر از زنان روس خواست به ریشه‌هایشان بازگردند و مانند «مادران و مادربزرگ‌هایشان هفت هشت فرزند یا حتی بیشتر» داشته باشند. او از زنان سرزمینش خواست تا خانواده‌ «پرجمعیت» را باب کنند

🔹کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هم اوایل دسامبر به کاهش نرخ زادوولد در این کشور اذعان کرد و از زنان کره شمالی خواست فرزندان بیشتری بیاورند.

🔹ایلان ماسک نیز به این جمع پیوسته و فرزندآوری بیشتر را ترویج کرده است. ماسک، مالک شبکه اجتماعی اکس و از بنیان‌گذاران تسلا که از سه زن ۱۰ فرزند دارد، ژوییه ۲۰۲۲ در توییتی نوشت: تمام تلاشم را برای کمک به بحران کاهش جمعیت انجام می‌دهم. به گفته او، نرخ نزولی زادوولد بزرگ‌ترین خطری است که تمدن با آن روبرو است.

🔹ماسک این هفته هم به زوج‌های بدون فرزند تاخت و نوشت: آن‌هایی که انتخاب می‌کنند فرزند نداشته باشند، در دوران کهولت از فرزندان دیگران خواهند خواست به آن‌ها رسیدگی کنند./

دیدگاهتان را بنویسید