✍️ مستوره برادران نصیری

🔹مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران خبرنگاران شورای شهر را متهم کرده است که با بی‌بی‌سی‌ در ارتباط هستند و خبرها را ناقص به این شبکه می‌فرستند.

🔹گویا او مدعی شده است که خبرنگاران شورای شهر تهران سخنان او را ناقص برای بی‌بی‌سی‌ ارسال کرده‌اند و او از قطع درختان در کاخ سعدآباد دفاع نکرده است.

🔹احتمالا آقای چمران نمی‌داند پشت چنین اظهار نظری چه خطری برای خبرنگاران در کمین است، کمااینکه همکارانی با چنین عناوینی متهم و محکوم و بازداشت شده‌اند.اگر صحبت او را کنایه و دلخوری از نحوه اطلاع رسانی در نظر بگیریم و از موضوع رد شویم، از یک چیز نمی‌توان گذشت کرد. مدت‌هاست مسئولان حوزه‌های مختلف، حساسیت‌شان به مسائل را منوط به خبررسانی یا باز انتشار اخبار در شبکه‌های فارسی زبان کرده‌اند.

🔹این نگاه قطعا مطلوب نیست و اتفاقا همان هشدار بی‌اهمیت شدن مرجعیت رسانه‌های داخلی را دوچندان می‌کند.کاش مسئولان محترم برای مدتی هم که شده، پیگیر اخبار رسانه‌های «معاند» نشوند، فارغ از اینکه آنها چطور و چگونه موضوعات و اخبار را بازتاب می‌دهند، پیگیری و بررسی کنند، مثلا شاید در همین مورد اخیر متخلفان قطع درختان معرفی شدند یا دست‌کم درآمد شهرداری تهران طی این دو سال، از قطع درختان ٩۵ درصد رشد نداشته باشد و قس علی هذا.

دیدگاهتان را بنویسید