روزنامه هم میهن با اشاره به نشست خبری رییسی نوشته است:

🔹هر گفت‌وگوی رسانه‌ای جدید یا برای اعلام مواضع جدید است و یا با هدف رفع ابهامات انجام می‌شود. در گفت‌وگوی دیروز آقای رئیسی نه موضعی جدید اظهار شد و نه هیچ ابهامی را رفع کرد، بلکه ابهامات و پرسش‌های بیشتری را هم شکل داد. موضع جدیدی نبود، چون همه مواضع اعلام‌شده تکرار مکررات گذشته بود. این مواضع چه درست و چه نادرست باشند، لزومی به تکرار نیست، بلکه باید به رفع ابهامات پرداخت.

🔹ابهامات چه بود؟ برخی از ابهامات گذشته بدون آن‌که کوششی برای رفع آنها بشود، تکرار شد. نمونه آن تورم است. می‌گویند این دولت تورم ۶۰درصد را گرفته و به ۴۶درصد رسانده است. تورم ۶۰درصد نقطه به نقطه شهریور سال ۱۴۰۰ است.

🔹آن را باید با تورم نقطه به نقطه مقایسه کرد که در سال ۱۴۰۱، به حدود ۶۹درصد رسید. به علاوه، قول ایشان در تبلیغات انتخاباتی، تک‌رقمی کردن تورم بود و نه ۴۷درصد. اگر هم می‌خواهند تورم سالانه را مقایسه کنند که تورم در سال۹۹ تا پایان ۱۴۰۱ به ترتیب برابر با ۳۶، ۴۰ و ۴۱ بوده است، نشان می‌دهد که روند افزایشی داشته است و نه کاهشی یا نصف و تک‌رقمی شدن. پرسش این است که چرا سخنان یک مقام رسمی تا این اندازه‌ مغایر با آمار رسمی است؟

دیدگاهتان را بنویسید