تنها دستاورد فوتبال ایران از جام‌ملت‌ها پابرجا ماندن رکورد علی دایی با ۱۴ گل زده در ادوار این رقابت‌ها به عنوان بهترین گل‌زن؟

🔹باور کنید من به این موارد و مسائل فکر نمی‌کنم. تعداد گل‌هایم را هم نمی‌دانم و از حفظ نکرده‌ام. گاهی دوستانم و شما یادآوری می‌کنید. زمانی که به زمین می‌رفتم تنها فکرم کمک به موفقیت تیم‌ملی بود و این که با گل‌هایم دل مردم کشورم را شاد کنم. در هیچ لحظه از فوتبالم به فکر ثبت رکورد و رکوردشکنی نبودم. روزی شما رکورد شخص اسطوره دیگری را می‌شکنی و روزی بعد یک نفر می‌آید و از رکورد شما عبور می‌کند. اصلا مگر با این رکورد‌ها و آقای گل جهان یا آقای گل جام‌ملت‌ها شدن چیزی به من اضافه شده و کاری برای من به شکل ویژه انجام دادند؟! آدم چه بهتر که در انسانیت رکورددار شود که می‌ماند، وگرنه این قبیل رکورد‌ها همه کنار می‌رود. انسان بودن بزرگترین دستاوردی است که یک شخص می‌تواند به آن برسد؛ و این سعی و تلاش همیشگی من است. به بازیکنان فعلی و آینده هم همین توصیه را می‌کنم؛ اول به مسائل انسانی فکر کنند.

غرور و دست‌کم گرفتن حریف و بازیکنانش عامل ناکامی برابر قطر؟

🔹من هم چنین موضوعی را شنیدم. اگر واقعا چنین کار‌هایی کرده بودیم، به نظر من اکرم عفیف، بهترین بازیکن زمین در بازی برابر ایران بود. کما این که دیدید بهترین بازیکن جام‌ملت‌ها هم لقب گرفت. هم گل زد، هم گل ساخت و دست آخر هم باعث اخراج مهدی طارمی شد. هر کاری که یک بازیکن می‌توانست برابر حریفش انجام بدهد، این بازیکن قطری برابر ما انجام داد؛ بنابراین باید اعتراف کرد که کانال تلگرامی‌تان کارایی مدنظرتان را نداشت. یا اطلاعات درستی درباره این بازیکن در این کانال وارد نشده بود یا بازیکنان به صحبت‌های مطرح گوش نکردند.

شایعات تبانی بازیکنان برابر قطر؟

🔹من همین مثل شما فقط در شبکه‌های اجتماعی با این موضوع مواجه شدم و از اظهار نظر خودداری می‌کنم. وقوع چنین فعلی از بازیکنان تراز اول و بین‌المللی فوتبال ایران را خیلی بعید می‌دانم. برای من به شخصه این موضوع باورنکردنی است و نمی‌توانم قبول و باور کنم ورزشکار باغیرت ایرانی و وقوع چنین اتفاقی را؟! برخی نمی‌توانند از روی ناراحتی و خشم از باخت، بروند هر شایعه‌ای دل‌شان خواست راه بیندازند تا انتقام بگیرند و عصبانیت خودشان را خالی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید