مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

🔹چنین نیست که تصور کنیم منشأ اصلی این اتفاقات، اقتصادی است. این موضوع هست اما علت اصلی آن نیست، با این حال از مسائلی به شمار می‌رود که از آن بهره برداری می‌شود. اعتراض به بی‌عدالتی‌هاست.

🔹وقتی با برخی از این جوانان صحبت می‌کنید، می‌بینید آنچه را که دشمنان در فضای مجازی القا کرده‌اند، تصور می‌کنند. مثل اینکه مسئولان کشور همه به فکر جیب‌شان هستند یا به فکر مردم نیستند و چپاولگر هستند؛ یا اینکه پرونده چند هزار میلیاردی مطرح می‌شود

🔹در همین اغتشاشات بدون هیچ محدودیتی هزینه‌هایی می‌شد، در اعترافات بود که دشمنان قیمت می‌دادند، مثلاً شعارنویسی سه میلیون تومان یا شعار شبانه دو میلیون تومان. حمله به مأمور ۵۰ میلیون تومان یا کشتن مأمور برای افراد شرایط پناهندگی یا فرصت خدمات قابل توجهی را در خارج از کشور فراهم می‌کرد. مشوق‌ها و مسائل پیشنهادی داده می‌شود تا افراد را تهییج و تحریک کنند.

🔹 متأسفانه از ابزارهای غیر اخلاقی هم در پیشنهادها استفاده شده؛ برخی دختران را مأمور کرده بودند که مثلاً به جوانی پیشنهاد دهند فلان اقدام ضد امنیتی را انجام دهد تا بتواند در کنار آنها چند شب باشند. موضوعی کثیف و غیر اخلاقی که حتی هیچ ابایی از آن نداشتند. در جای دیگری آغوش رایگان را مطرح کنند، اینها غیرقابل کتمان است و اتفاق افتاده و در حد وقیح‌تری به برخی جوانان پیشنهاد دادند.

دیدگاهتان را بنویسید