🔹تهرانی‌ها نسبت به اواخر دهه۹۰، خیلی کمتر، از اتوبوس‌های شرکت واحد برای رفت‌وآمد روزانه خود استفاده می‌کنند اما همین سهم زیر ۱۰ درصدی اتوبوس از سفرها، با «معطلی باورنکردنی» در ایستگاه‌های اتوبوس مواجه است.

🔹 متوسط زمان انتظار در ایستگاه طبق اعلام یک مقام شهرداری، ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است.

🔹این زمان، معادل «سفر با خودروی شخصی در ترافیک» و به معنای «مزیت صفر حمل و نقل عمومی تهران» است.

🔹علت از کارآیی افتادن مزیت حداقلی حمل و نقل عمومی پایتخت، «فرسودگی شدید اتوبوس‌ها» و «کاهش ناوگان فعال از ۵۰۰۰ دستگاه به ۲۰۰۰ دستگاه» است.

🔹تهران حداقل ۱۰هزار اتوبوس فعال در حال حرکت در شهر، نیاز دارد که برای تامین آن، «یک بودجه کامل شهرداری» نیاز است.

🔹مطالعه‌ای در شهرداری، «خرید اتوبوس‌های‌ کارکرده خارجی» به عنوان «راه فوری افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی» توصیه می‌کند.

🔹در این مطالعه، آمده «اگر اتوبوس‌های واحد، تمیز، با کیفیت و تعدادشان در شهر تهران زیاد شود، تهرانی‌ها از خودروی شخصی و‌حتی مترو به این سمت متمایل می‌شوند و مساله ترافیک حل خواهد شد.»/

دیدگاهتان را بنویسید