🔹از دیروز اپلیکیشن پخش و دانلود فیلم «بلبل جان» فیلتر شده است. مسئولین این پایگاه در کانال اطلاع‌رسانی خود وعده پیگیری و حل این مشکل را داده‌اند؛ بااین‌حال فیلترشدن متعدد وب‌سایت‌های دانلود فیلم مشهور در این روزها، این گمانه‌زنی را برای عده‌ای ایجاد کرده که موج مسدودسازی سایت‌های دانلود فیلم دوباره به‌راه افتاده است.

🔹 در پاییز ۱۳۹۶ بود که سایت محبوب «تاینی‌موویز» فیلتر و اعلام شد مدیران آن تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند. همچنین در پاییز ۱۳۹۸ موج بسته‌شدن سایت‌های دانلود فیلم دوباره به‌راه افتاد و وب‌سایت‌هایی نظیر «دیبامووی» تعطیل شدند.

🔹 از هفته گذشته فیلترینگ سایت‌هایی نظیر دیجی‌موویز، زرفیلم، فیلمکیو و الماس مووی و… آغاز شده است. اما درباره بلبل جان، گزارش‌ها حکایت از این دارد که خبرگزاری فارس دو روز پیش در راستای کمپینی برای مسدودسازی پلتفرم «بلبل جان»، برای پیگیری برخورد با این مجموعه به سراغ ساترا رفته است.

🔹 بنابر اعلام ساترا، این پلتفرم مجوز رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر نداشته و این سازمان به‌دنبال برخورد با بلبل‌جان بوده است. «حامد معینی»، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا، به فارس گفته این سازمان شکایت خود را نزد قوه قضاییه از بلبل جان به‌عنوان یک سکوی متخلف ثبت کرده و این موضوع را به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای هم اعلام کرده است.

🔹 ناگفته نماند فارس گزارش داده علاوه بر پلتفرم‌های انتشار فیلم باید شرکت‌های زیرساخت مربوط به این پلتفرم‌های متخلف نیز تحت رصد و پیگیری قضایی قرار گیرند! به گفته خبرگزاری فارس، درحال‌حاضر پیگیری از شرکت «آوابرید» که خدمات زیرساختی بلبل‌جان را انجام می‌داده، درحال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید