ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار سپاهان اصفهان مقابل ملوان انزلی در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال، گفت: ماه رمضان به پایان رسید و امیدوارم تعطیلات خوش گذشته باشد. امیدوارم تا ماه رمضان سال آینده همیشه خوشحال باشید. باید با تمام اتفاقات بازی با ملوان کنار بیاییم چون ساده نیست. بازی با تیم‌هایی که در میانه جدول قرار دارند، راحت‌تر است چون بدون استرس بازی‌شان را انجام می‌دهند و معمولا مسابقات سخت برابر تیم‌های بالا و پایین جدول است.

وی افزود: احتمالا تیم‌هایی که در چنین شرایط قرار گرفته‌اند، تیم‌هایی مثل فولاد خوزستان، آلومینیوم، هوادار، ذوب‌آهن و … هستند که جایگاه‌شان تثبیت شده ولی تیم‌هایی مثل ملوان دنبال فرار از سقوط هستند. تیم‌های بالای جدول را تقریبا شکست داده‌ایم و رقابت‌مان در حال حاضر با تیم‌های پایین جدول است. موضوع خنده‌دار این است که قرار است با تیم‌هایی بازی کنیم که همچنان امید دارند در لیگ بمانند و می‌جنگند که سقوط نکنند. بنابراین، بازی‌ها هیچ وقت ساده نیستند و واضح است این موضوع را درک می‌کنیم. هیچ قصد و غرضی نبوده و شانسی بوده که الان باید با تیم‌های پایین جدول بازی کنیم.

سرمربی سپاهان تصریح کرد: ملوان در مقایسه با صنعت نفت آبادان اختلاف 7 امتیازی دارد و کم و بیش در نقطه امن هستند ولی صد در صد نیست. به این موضوع اشاره کردم که بازی‌های سختی داریم. تیم ما آماده بازی مقابل ملوان است و باید ببینیم با چه چیزی روبه‌رو می‌شویم. به حمایت هواداران نیاز داریم.

مورایس در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برتری پرسپولیس مقابل استقلال در دربی پایتخت چه تأثیری در تیمش خواهد داشت، گفت: تقریبا پس از پرسپولیس و حتی استقلال بازی کرده‌ایم. می‌دانید این مسئله هیچ کمکی نمی‌کند و نباید منتظر نتیجه تیم‌های دیگر باشیم. فشاری که در بازی فردا وجود دارد فشار همیشگی است. باید همیشه ببریم و اینطور نیست که به خاطر نتیجه دربی باید پیروز شویم. رقابتی شدن در لیگ ایران خوب است چون مشخص نیست چه تیمی قهرمان می‌شود و امیدوارم کسی نداند چه تیمی قهرمان خواهد شد. هر تیمی می‌خواهد قهرمان شود باید بازی‌هایش را ببرد.

وی ادامه داد: به عنوان یک تیم فوتبال، متحد هستیم. ما، هواداران و بازیکنان قلب یک شهر هستیم. باید قوی باشیم تا از پس مشکلات بربیاییم ولی در کنار هم بودن کار را ساده نمی‌کند و فقط یک انرژی مثبت می‌دهد و زمانی که از خواب بلند می‌شویم می‌گوییم کارم را انجام داده‌ام. بنابراین، باید جلو برویم و ببینیم نتیجه چه پیش می‌آید.

سرمربی سپاهان اصفهان در خصوص اینکه آیا نگران داوری‌ بازی‌های پیش رو نیست، گفت: اصلا نگران چنین موضوعی نیستم و تمرکزم جای دیگر است. خوشحال می‌شوم که همه چیز منصفانه پیش برود و کسی سود یا ضرر نکند. اگر همه چیز منصفانه باشد، بهتر است. این قانون باید برای همه باشد نه اینکه یکی قوی‌تر باشد به سودش پیش برود. ما انسان هستیم و لیاقت داریم به صورت یکسان قضاوت شویم، نه اینکه در بازی برای تیم ضعیف خطایی رخ دهد، گرفته نشود ولی برای تیم دیگری که قوی‌تر است، خطا را بگیرند. ملوان در دقایق آخر در حال برنده شدن مقابل تراکتور بود و با پنالتی مساوی کرد. آیا آن صحنه پنالتی بود؟ من نمی‌دانم!

مورایس در رابطه با شرایط بازیکنانش خاطرنشان کرد: متأسفانه الویس زیر نظر دپارتمان پزشکی است و مابقی بازیکنان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید