🔹همه چیز از یک خبر شروع شد، (پیام گرانی خودرو رسید). چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد که تعرفه واردات قطعات منفصله برای خودروهای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی با داخلی‌سازی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از ۲۰ به ۳۲ درصد افزایش یابد، این در حالی است که بخش عمده خودروهای تولید داخل در این کلاس قرار می‌گیرند. حالا با این اتفاق شاهد چه ماجرایی خواهیم بود؟

🔹خودروسازان خصوصی در حوزه تولید بیش از دو خودروساز بزرگ کشور به قطعات وارداتی یا CKD وابسته هستند و به همین دلیل در صورت اجرایی شدن پیشنهاد افزایش تعرفه آنها را که در مدار افزایش تولید قرار دارند، به بیراهه می‌برد.

🔹 از طرفی دو خودروساز بزرگ کشور نیز هنوز در بعضی از محصولات تا حدود ۳۰ درصد به قطعات وارداتی وابستگی دارند. به این ترتیب این افزایش تعرفه دامان آنها را نیز خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید