مجید کریمی

در شرایطی که از گوشه و کنار شنیده می شود برخی بدنبال به تعویق انداختن انتخابات ریاست هیأت فوتبال استان تهران هستند و ممکن است انگیزه های گوناگونی از این عقب انداختن تاریخ برگزاری انتخابات وجود داشته باشد، دبیر هیأت فوتبال استان تهران که بر اساس ماده ۴۱ اساسنامه هیأت های فوتبال استان ها ، رئیس کمیسیون انتخابات و مجری انتخابات هیأت فوتبال است در مصاحبه ای اعلام کرده است که رئیس فدراسیون فوتبال باید تاریخ برگزاری انتخابات هیأت را بصورت رسمی به هیأت اعلام کند تا برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال انجام شود.
هر چند این اظهارات دبیر محترم هیأت فوتبال تهران بلحاظ اداری نادرست نیست اما این شیوه اظهار نظر، دو پرسش معنادار را با خود مطرح می کند:
۱- آیا کسانی که خواهان به تعویق افتادن تاریخ انتخابات هستند، تلاش می کنند به نام رئیس فدراسیون و به کام خود، پروژه عقب انداختن انتخابات را اجرا کنند؟ تأخیر در برگزاری انتخابات، شائبه های به انحراف کشیده شدن مسیر مستقیم برگزاری انتخابات را در افکار عمومی بارور می سازد و هیچ دلیل موجهی را نمی توان یافت که فدراسیون فوتبال بخواهد دامان خود را به این شک و شبهه ها آلوده کند.
۲- آیا دبیر هیأت فوتبال استان تهران که مجری برگزاری انتخابات این هیأت است از بند ششم ماده ۲۲ اساسنامه بی اطلاع است؟! جا دارد به دبیر هیأت فوتبال استان تهران یادآوری گردد که در بند ششم ماده ۲۲ اساسنامه هیأت فوتبال استان ها تصریح شده حداکثر زمان برگزاری مجمع انتخاباتی از تاریخ ثبت نام دو ماه است که این زمان شامل مدتی است که دبیرخانه مجمع در انتظار دریافت استعلام ها از مراجع ذی ربط است. بنابراین رئیس مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان تهران (رئیس فدراسیون فوتبال) بر اساس همان اساسنامه ای که در آخرین روز کاری ۱۴۰۱ به تصویب خود هیأت رئیسه فدراسیون رسیده است ، اختیار مطلق و بی قید و شرطی در مورد زمان برگزاری انتخابات ندارد و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۶این انتخابات باید برگزار شود.  
اگر دبیر هیأت ، خود را مجری قانون و بی طرف بداند، موظف است از هرگونه اظهار نظری که به منزله نادیده گرفتن مقررات اساسنامه است خودداری کند و حتی ناخواسته به افراد خاصی که درصدد عقب انداختن انتخابات با هر انگیزه ای هستند میدان ندهد.  

دیدگاهتان را بنویسید