روزنامه هم میهن نوشت:

🔹جریان خالص‌سازی از سوی راست رادیکال مدیریت می‌شود و به نظر می‌رسد بعد از حذف علی لاریجانی و نیروهای پیرامونی او، حالا به سراغ طیف تحت رهبری قالیباف و حدادعادل آمده است. این درحالی است که در انتخابات سال۱۳۹۸ شورای ائتلاف (حدادعادل و قالیباف) با جریان پایداری (صادق محصولی) ائتلاف کردند و جامعه روحانیت مبارز و طیف سنتی جریان راست را که سال‌ها زعامت اصولگرایان را برعهده داشت، از دایره بیرون گذاشتند. در آن انتخابات کار به جایی رسید که غلامرضا مصباحی‌مقدم، چهره شاخص و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز را در لیست قرار ندادند.

🔹حالا جریان خالص‌سازی به طیف بعدی جریان راست یعنی شورای ائتلاف (به رهبری قالیباف و حدادعادل) رسیده و به همین جهت، آنها نگران هستند که راست رادیکال بدون توجه به شعارهای وحدت، آنان را به حاشیه براند و این‌بار پایداری با جریان‌های حامی دولت، لیستی مشترک شکل دهند. لذا این طیف از جریان راست به تکاپو افتاده تا با معرفی شاخص‌هایی مانع از حذف خود توسط جبهه پایداری و راست رادیکال شود..

🔹جدال طیف تحت هدایت قالیباف و حدادعادل با راست رادیکال تازه آغاز شده و به‌زودی شاهد فصل رویارویی آنها خواهیم بود.

🔹 بدین‌ترتیب، بار دیگر بخشی از اصولگرایان که پیشتر از حذف جریان‌های دیگر اصلاح‌طلب و میانه‌رو خوشحال بودند، حالا ناگزیر است رودرروی جریان رادیکال و خالص‌ساز قرار بگیرد. آیا این طیف، موفق خواهد شد همچون سال۱۳۹۰ که محمود احمدی‌نژاد و حامیان دولت وقت را مهار کردند، این‌بار هم رادیکال‌های راست را مهار کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید