🔹روز گذشته شایعه‌ افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی در بانک‌های دولتی تا ۲۵ درصد به گوش می‌رسید و از سویی دیگر گفته می‌شد که نرخ سود تسهیلات بانکی نیز در شعب بانک‌های دولتی و خصوصی افزایش یافته و به حدود ۲۴-۲۵ درصد رسیده است در حالی که این نرخ پیش از این ۱۸ درصد بود!

🔹لازم به ذکر است که شورای پول و اعتبار هنوز به صورت رسمی مصوبه‌ای درباره تغییر نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی نداشته و مشخص نیست بانک‌های دولتی و خصوصی با چه مجوزی نسبت به افزایش این نرخ‌ها اقدام کرده‌اند!؟

🔹وزیر اقتصاد نیز پیش‌تر گفته بود که در مصوبه شورای پول و اعتبار جزئیاتی برای افزایش نرخ سود بانکی در قالب اوراق گواهی سپرده مصوبه شده و برای هر یک از سپرده‌های کوتاه مدت، بلندمدت نرخ‌ها متفاوت است و بانک مرکزی اعلام خواهد کرد و این افزایش تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

🔹با این حال علی‌رغم اینکه مشاهدات میدانی گواهی بر موارد ذکر شده و افزایش این نرخ است، علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفته که تنها نرخ سود اوراق گواهی سپرده به ۲۳ درصد افزایش یافته و در حال حاضر در پرداخت نرخ سود سپرده بانکی تغییری ایجاد نشده است.

بانک ها به نرخ سود مصوب پایبند باشند/ اعمال ۶ اقدام تنبیهی برای بانک های متخلف

🔹بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی با تاکید بر لزوم پایبندی بانک ها در خصوص نرخ مصوب سپرده های بانکی، از اعمال اقدامات تنبیهی برای بانک ها و موسسات اعتباری متخلف خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید