خسرو کفیلی

استان قزوین پس از برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی دختران ایران میزبان وزنه برداران پسر جوانان کشورمان در تاکستان بود.
قزوینی ها به لطف حسین مقامی سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری و رییس هیات وزنه برداری این استان در چند ماه اخیر پس از برگزاری دو مرحله اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در این استان و برگزاری رقابتهای قهرمانی دختر کشورمان این بار میزبان وزنه برداران جوان کشورمان بود که با قهرمانی تیم مازندران به پایان رسید.
وزنه برداران جوان پسر ایران از اقصی نقاط کشور طی سه روز در سالن ۱۵ خرداد تاکستان در اوزان مختلف در حالی به رقابت پرداختند که هنوز حکم سرمربیگری نواب نصیرشلال ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن که گفته می شود سرمربی آینده تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان خواهد بود به امضای سجاد انوشیروانی سرپرست این فدراسیون نرسیده است.
با این وجود نصیرشلال با حضور در سالن مسابقات از نزدیک رقابتهای وزنه برداران شرکت کننده را مشاهده کرد و به نظر می رسد بزودی اسامی دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی و جهانی از سوی فدراسیون وزنه برداری اعلام شود.
وزنه برداران جوان کشورمان پیش از شرکت در رقابتهای جهانی جوانان که آبان ماه سال آینده در مکزیک برگزار خواهد شد ، چهار مرحله اردوی مشترک با وزنه برداران کشورهای ازبکستان ، قطر و بحرین خواهند داشت.
نخستین مرحله از این اردو ، اسفندماه سال جاری با حضور وزنه برداران کشورمان و سه کشور فوق در کمپ تیم های ملی وزنه برداری ایران در مجموعه ورزشی آزادی تهران دایر خواهد شد.
در پایان این مسابقات سه روزه سه قطب برتر وزنه برداری ایران بر سکوهای اول تا سوم ایستادند.
این بار نوبت به تیم مازندران رسید که در رقابتی سخت و نزدیک با تیم فارس با کسب ۶۶۵ امتیاز و تنها با یک امتیاز اختلاف بر سکوی قهرمانی بایستاد و تیم خوزستان با ۶۰۱ امتیاز سوم شد.
تیم های تهران ، آذربایجان شرقی و گیلان نیز عناوین چهارم تا ششم را بدست آوردند.
در رده بندی مدالی این مسابقات این تیم فارس بود که گوی سبقت را از تیم های مازندران ، تهران ، لرستان ، آذربایجان غربی ، اردبیل و البرز ربود و بر سکوی نخست ایستاد.
در این مسابقات همچنین شاهد رکوردشکن علی کشتکار و کوروش زارعی دو وزنه بردار استان فارس بودیم .
کشتکار در دسته ۹۶ کیلوگرم با زدن وزنه ۱۸۶ کیلوگرم یک کیلوگرم رکورد ایران را که در اختیار افشین طاهری بود بهبود بخشید و زارعی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ۱۶۳ کیلوگرم دو کیلوگرم رکورد کشورمان در این دسته را که در اختیار مسعود ممیوند بود ، ارتقا بخشید.
براساس این گزارش در نبود وزنه برداری دردسته ۵۵ کیلوگرم ، ابوالفضل خاکباز از لرستان ، محمد مهدی دواسری از تهران ، رضا باغی از اردبیل ، علی علی پور از آذربایجان غربی ، صائب بدیعی از مازندران ، علی کشتکار از فارس ، محمد توفیق پوزش از مازندران ، کوروش زارعی از فارس و پویا لطفی از البرز در اوزان ۶۱ تا به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم عناوین نخست را کسب کردند.
محمد توفیق پوزش وزنه بردار استان مازندران در فهرست بهترین های این مسابقات بالاتر از علی علیپور از آذربایجان غربی و کوروش زارعی از فارس ایستاد و به عنوان بهترین وزنه بردار این دوره از مسابقات برگزیده شد.
علی کشتکار از فارس ، سپنتا حکیم زاده از گیلان ، امیرحسین محمدی از تهران ، سعید بدیعی از مازندران ، آریا پایدار از گیلان ، پویا لطیفی از البرز و محمد اسفندیاری از فارس دیگر وزنه برداران برتر این مسابقات بودند.

دیدگاهتان را بنویسید