حسین عسگری، کارشناس داوری رسانه طرفداری، داور بازی تراکتور و پرسپولیس را یکی از عوامل زیبایی این بازی می نامد.

بازی تراکتور و پرسپولیس با سوت وحید کاظمی و با نتیجه 3 بر 2 به سود سرخپوشان تهران به پایان رسید. حسین عسگری، کارشناس داوری رسانه طرفداری معتقد است نحوه قضاوت داور بازی یکی از دلایل زیبایی بازی دو تیم بود.

حسین عسگری ابتدا گفت:

باید به وحید کاظمی و همکارانش خسته نباشید بگویم. داور با استفاده از تجربه، مدیریت و دوندگی خود بازی را به زیبایی قضاوت کرد و آوانتاژهایش به زیبایی بازی کمک کرد. وقتی دو تیم بالای جدول یا دو رقیب دیرینه با هم بازی دارند، برخی داوران ترجیح می دهند بازی را با سوت های خود کنترل کنند اما وحید کاظمی به جای کنترل بازی، با آوانتاژهای به موقع، باعث قشنگی بازی شد. البته آوانتاژ هم باید در خدمت زیبایی بازی باشد. برخی داوران با آوانتاژهای بیجا و نابه جا باعث می شوند بازی به سمت خشونت برود اما وحید کاظمی به موقع آوانتاژ می داد و بازی را اداره می کرد. وحید کاظمی با این مدل قضاوت، نشان داد برای بازی های بزرگ انتخاب مناسبی است.

کارشناس داوری رسانه طرفداری ادامه داد:

اوج هنر داور بازی آن جا بود که یک بار بعد از آوانتاژ، همین که بازی از جریان افتاد به بازیکن خطاکار، کارت زرد نشان داد. یعنی در لحظه زیبایی بازی را نگرفت اما در ادامه از جریمه بازیکن خاطی هم نگذشت.

حسین عسگری درباره حساس ترین صحنه بازی هم گفت:

من چیزی ندیدم، یعنی در تصویر تلویزیونی متوجه خطای سروش رفیعی روی محمد عباس زاده نشدم ولی چاره ای ندارم جز این که به تصمیم داور احترام بگذارم چرا که داور نزدیک به صحنه بود. وقتی داور به صحنه نزدیک است و سوت می زند، بازیکن هم تصمیم او را راحت تر می پذیرد. در این صحنه دیدیم که بازیکنان پرسپولیس هم اعتراض چندانی نکردند. به نظر من محمد عباس زاده هم یک مقدار شیطنت کرد و نحوه زمین افتادنش به گونه ای بود که داور را مجاب کند که پنالتی بگیرد. برخورد باید خیلی شدید باشد که بازیکن آن مدلی زمین بخورد و من از نوع زمین خوردن عباس زاده تصور می کنم خطایی صورت نگرفته ولی تصاویر اصلا واضح نیست و نمی توانم با قاطعیت بگویم پنالتی بود یا حتی نبود. شاید بهترین تفسیر همین باشد؛ من از تلویزیون پنالتی ندیدم ولی به نظر داور احترام می گذارم چون خیلی به صحنه نزدیک بود.

کارشناس داوری طرفداری تاکید کرد:

وقتی می گوییم با این دوربین ها سیستم کمک داور ویدیویی هم بیاید، مشکلی حل نمی شود، دقیقا به همین دلیل است. تصاویر تلویزیونی اصلا مناسب نبود و زاویه دوربین هم مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید