🔹پس از ماه‌ها جنجال و ارائه طرح‌های مختلف برای حجاب، سرانجام لایحه حجاب و عفاف به مجلس رفت و روز گذشته نیز متن کامل آن منتشر شد.

🔹این لایحه شامل ۷۰ ماده است که در صورت تصویب، بسیاری از افراد مجرم و برخی نیز گزارشگر بی‌حجابی به فراجا می‌شوند. برخی از ادارات و ساختمان‌ها تفکیک جنسیتی می‌شوند. داشتن حجاب امتیاز و نداشتن آن مشمول جریمه نقدی و سایر مجازات می‌شود.

🔹در لایحه عفاف و حجاب مشخصا در دو ماده ۳۶ و ۳۷ به ارسال فیلم و عکس از سوی مردم به سامانه‌های اختصاصی و مردمی فراجا پرداخته‌اند. بر اساس ماده ۳۶، مردم در صورتی که توسط فرماندهی انتظامی آموزش دیده و گواهی لازم را دریافت کرده باشند و کلیه ضابطان می‌توانند در صورت عدم رعایت حجاب شرعی یا بی‌حجابی و بدپوششی تصویر فرد را به سامانه اختصاصی فراجا بفرستند.

سارا باقری، وکیل پایه یک دادگستری:

🔹این لایحه به طور کلی مغایر با اصل برائت است. حق آزادی و امنیت اشخاص را زیر سوال می‌برد. در قانون اساسی به مراتب درباره حفظ حقوق شهروندی، مواد مختلفی را داریم.

🔹با این لایحه دادگاه‌های ما با حجم وسیع و عظیمی از پرونده‌ها ‌نه‌تنها به واسطه پوشش و حجاب، بلکه با پرونده‌های دیگر برای مسائل مرتبط با آن، مواجه می‌شوند./

دیدگاهتان را بنویسید