وزیر ورزش به زودی دست به قلم خواهد برد و طبق اختیارات قانونی خود در اساسنامه، سرپرست فدراسیون والیبال را برای برگزاری انتخابات منصوب خواهد کرد. به همین دلیل تلاش باند حاکم برای فشار به کیومرث هاشمی شدت گرفته و هر روز نمایشی تازه برای جلب نظر او به نفع داورزنی اجرا می‌شود…

نمایش تازه؛ نجات سهمیه قهرمانی والیبال جهان برای فریب وزیر ورزش! / داورزنی با سناریوی رسانه‌ای درپی برگشت به قدرت

سناریوی جدید محمدرضا داورزن، ملقب به داورزنی در رسانه‌ها به جریان افتاد تا بار دیگر وابستگی شدید والیبال ایران به نفوذ این رئیس بازنشسته پیش روی وزیر مستاصل و مردد ورزش به نمایش درآید.

1بار برای همیشه زانودردت رودرمان کن! (تکنولوژی آلمان) | شمارتو وارد کن

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی که والیبال ایران بیش از ده روز است که بدون رئیس اداره می‌شود و با پایان دوره چهار ساله داورزن، او قانونا هیچ شانسی برای نام نویسی در انتخابات بعدی یا حتی گرفتن حکم سرپرستی از کیومرث هاشمی ندارد، بازی رسانه‌ای سنگینی برای جلب نظر وزیر برای ابقای وی شروع شده است.

تیم ملی ایران در سه حالت ممکن برای راهیابی به مسابقات قهرمانی مردان جهان، یکی از نمایندگان قاره آسیاست و در این اتفاق بحث و اختلافی نیست؛ اما ناگهان امروز سایت رسمی فدراسیون والیبال داستان تازه‌ای روایت کرد تا از رییس این مجموعه چهره ای توانمند در دیپلماسی بین‌المللی نشان دهد که حق ورزش ایران را با روابط و برش مدیریتی خود از چنگ بدخواهان و رقبا درآورده است!

بازیگردانی تازه با ایده خنده‌دار و خبرسازی از هیچ، که امروز خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب‌ زیادی فریب آن را خوردند، موضوعی عجیب و هدایت شده به سود داورزن راه انداختند که تنها به قصد جلب نظر و متقاعد کردن وزیر ورزش برای امضای حکم سرپرستی داورزنی ساخته و پخش شده است.

در این خبر گفته شده؛ پس از اعتراض داورزنی در خصوص نحوه تعیین تیم‌های آسیایی در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۵، فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه‌ای مواضع ایران را تأیید کرد!

به نوشته سایت فدراسیون والیبال، شورای والیبال فدراسیون جهانی والیبال، سال گذشته روش حضور و انتخاب تیم‌های ملی کشور‌های مختلف در مسابقات قهرمانی جهان با توجه به افزایش تعداد تیم‌های این رقابت‌ها در هر دو گروه مرد و زن را تعیین کرد و در هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال نیز به تصویب رسید که تعداد تیم‌ها به ۳۲ کشور رسید؛ اما کیاتیپونگ، دبیرکل کنفدراسیون آسیا با آغاز مسابقات قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ارومیه (۲۷ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۲) در جلسه مشترک بین میزبان و اعضای کمیته کنترل به صراحت اعلام کرد که یکی از مهمترین مسابقات تقویم آسیا، مسابقات قهرمانی مردان آسیاست که در ارومیه برگزار می‌شود و دلیل اهمیت آن را نیز انتخابی قهرمان مردان جهان اعلام کرد.

با انتشار این خبر، با رایزنی برخی کشور‌ها از جمله استرالیا که به دلایل کاملا سیاسی از حضور در قهرمانی آسیا در ارومیه انصراف داده بودند، کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام کرد که انتخابی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۵ جداگانه برگزار می‌شود و یکباره در پیش‌نویس تقویم مسابقات قاره آسیا در سال ۲۰۲۴ مسابقات قهرمانی مردان و زنان آسیا را گنجاندند. این در حالی بود که معمولا در تقویم آسیا مسابقات قهرمانی قاره در سال‌های فرد، هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید