: نماینده ادوار مجلس می‌گوید که رئیسی هنوز نتوانسته کت‌اش را عوض کند و هنوز به عنوان قاضی‌القضات هفت اقلیم دستور می‌دهد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه امیدی برای حضور اصلاح‌طلبان در مجلس دوازدهم وجود دارد یا خیر، گفت: من نمی‌گویم اصلاح‌طلبان تعطیل شده‌اند ولی واقعیت امر این است که با نوع عملکرد رئیسی و یکدست بودن مجلس و دولت تقریبا فاتحه جامعه اصول‌گرایی خوانده شد در حالی که هنوز امیدی به مجموعه اصلاح‌طلبان وجود دارد. اما گفتمان تازه‌ای در جامعه حاکم شده که آن هم شامل دهه هشتادی و نودی‌ها می‌شود این گفتمان حرف‌ها و سوالات جدیدی دارند که متاسفانه جامعه اصلاح‌طلب و اصولگرا پاسخی برای آن ندارند. ادبیات جدید ادبیاتی نیست که فرض کنید این جناح‌ها بتوانند با همان داشته‌های قدیم پاسخ دهند. اقناع کردن نسل جدید بسیار بسیار سخت است. امروز یکی از من سوال کرد که آیا ما کشوری اسلامی هستیم یا نه؟ گفتم بله، گفت ما دوتا دوست داریم، یکی چین یکی هم روسیه که هر دو کمونیست و لائیک هستند این چه جور کشور اسلامی است که چنین دوستانی دارد؟

او افزود: در حال حاضر از این دست سوالات بین جوانان بی‌نهایت زیاد است. با فیلتر کردن هیچ کدام از این مشکلات حل نمی شود. جوانان برای شکستن فیلترها و رفتن به فضای اینترنت که پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. از همه ماهرتر هستند و ما هم متأسفانه به جای اینکه برویم خودمان را تجهیز کنیم، فقط تعطیل می‌کنیم. خاتمی آدمی واقع‌گرا است و در بیانیه اخیر خود نکته بسیار قشنگی بیان کرد و گفت با همان اندوخته‌ها و مانیفست قبلی و قدیمی نمی‌توانیم پاسخگو باشیم. باید خودمان را به روز کنیم تا بتوانیم جوابگوی این نسل جدید باشیم و به سوالات آنها پاسخ دهیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به پتانسیل اصلاح‌طلبان برای پاسخگویی به نیازهای نسل جدید گفت: متاسفانه اصولگرایان بر یک طبل می‌کوبند اما اصلاح‌طلبان قابلیت اینکه پوست‌اندازی کرده و خودشان را به روز کنند را دارند این در حالی است که اصولگرایان می‌گویند نه، ما اصول‌گرا هستیم و اصول ما لایتغیّر است و به خاطر همین دچار مشکل می‌شوند.به عقیده من اگر درانتخابات سال آینده مردم پای صندوق بیایند اوضاع اصولگرایان بسیارخراب خواهد بود چرا که رئیسی فقط گزارش و عدد و رقم می‌دهد، مردمی که واقعیت را لمس می‌کنند نمی‌توانند صحبت‌های او را باور کنند.البته رئیسی هم تقصیری ندارد چون گزارش‌های غلط به او می‌دهند.اماآن طرف قصه،اصلاح‌طلبان واقع‌بین و حقیقت‌نگر هستند و کسانی نیستند که خودشان،خودشان را گول بزنند.چند پیش جلیلی در شبکه خبر تحلیلی می‌کرد که واقعا متاسف شدم آخر آدم که خودش خودش را گول نمی‌زند!

دیدگاهتان را بنویسید