🔹مقاومت فلسطینیان فقط مختص نوار غزه و سازمان حماس نیست بلکه نیروهای سیاسی و نظامی دیگری هم در دیگر اراضی اشغالی فلسطین از جمله کرانه باختری و بیت‌المقدس مشغول مبارزه هستند.

🔹به طور مثال سازمان جبهه خلق برای آزادی فلسطین که یک نیروی چپگرا محسوب می‌شود خصوصا در کرانه باختری و شهر قدس مشغول مبارزه مسلحانه با اشغالگران است. در آخرین گزارش‌ها یکی از اعضای این گروه به نام خالد محتسب در پاسخ به جنایات اسرائیل در نوار غزه به مرکز پلیس اسرائیلی ر منطقه الساهره در شهر بیت‌المقدس حمله کرد و در این درگیری ضمن وارد آوردن تلفاتی به نیروهای امنیتی اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسید.

🔹نکته جالب توجه این است که وی تنها مسلح به یک سلاح انفرادی ساده بود. بر اساس شواهد منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی متعلق به خالد محتسب، وی گرایش چپ و مارکسیستی داشته است به صورتی که در استوری‌هایش در ستایش چه‌گوارا انقلابی بزرگ آمریکای جنوبی و لنین رهبر انقلاب اکتبر شوروی مطالبی منتشر کرده بود.

🔹همچنین خالد محتسب در یکی از مطالبش به نقل از جرج حبش رهبر سابق جبهه خلق برای آزادی فلسطین که یک عرب فلسطینی مسیحی و رهبر مارکسیست بود، نوشته بود: « انقلابیون هرگز نمی‌میرند، بلکه در تاریخ جاودانه می‌شوند.»

🔹این تنها یک نمونه از مبارزات مردم فلسطین با گرایش‌های سیاسی مختلف است. این امر نشان دهنده این است که مقاومت فلسطین فراجناحی و فرا ایدئولوژیک است و تنها مختص حماس نیست و نباید به این تبلیغات رسانه‌های جریان اصلی که می‌خواهد این جنگ را صرفا جنگ حماس بنامد توجه کرد. بلکه این یک مقاومت ملی و سراسری فلسطینان علیه اشغالگری ٧۵ ساله است

دیدگاهتان را بنویسید